سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری 581 نفر در آموزش و پررورش استان استخدام و از مهرماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
کد خبر: ۹۵۹۵۴۰۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، محمد جمالی آرند در نشست خبری که به مناسبت هفته معلم برگزار شد با تبریک فرار رسیدن هفته معلم و گرامیداشت یاد وخاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت،افزود: بیش از 400 عنوان برنامه متناسب با هفته معلم در سطح استان اجرا می شود.

جمالی گفت: برنامه های هفته معلم با نواختن زنگ سپاس معلم و شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و براساس روز شمار در استان اجرا می شود.

این مسئول افزود: در این راستا صبح امروز زنگ سپاس معلم به مناسبت آغاز گرامیداشت هفته معلم در مدارس 13 شهرستان و منطقه استان نواخته شد.

وی بیان کرد: با تعامل و همراهی خوبی مرکز صدا وسیمای استان کهگیلویه وبویراحمد 45 برنامه تلویزیونی و رادیویی ویژه هفته معلم نیز پیش بینی شده که این برنامه ها تهیه و پخش می شود.

جمالی با بیان اینکه امسال یک معلم نمونه کشوری داشتیم که از وی تجلیل شد، گفت: 94 معلم نمونه شهرستانی نیز در هفته معلم تجلیل می شوند.

رتبه بندی معلمان خدمت ماندگار به آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود اجرای طرح رتبه بندی معلمان 12 سال به تاخیر افتاده بود اما در دولت سیزدهم با اجرای این طرح خدمت ماندگاری به آموزش و پرورش صورت گرفت.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: در دوره مدیریتی ما برنامه محوری و قانون مداری باید در آموزش و پرورش برجسته باشد و این دو اصل مهم سیاست کاری مدیریت جدید آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد است.

جمالی از پیگیری دو ناحیه ای شدن آموزش و پرورش در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: همچنین قرارگاه تحولی در آموزش و پرورش راه اندازی می شود.

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون طرح پنج شنبه های طلایی با هدف توانمندسازی دانش اموزان و معلمان در سطح استان  اجرا می شود.

استفاده از ظرفیت افراد توانمند و شایسته در آموزش و پرورش 

جمالی در پاسخ به سوال یک خبرنگار که آیا از فرهنگیان اصلاح طلب هم در مدیریت‌ها استفاده خواهید کرد، گفت: از صاحب نظران متعهد و متخصص و همه افراد و نیروهای توانمند که شایستگی دارند در آموزش و پرورش استان استفاده می‌کنیم و نگاه ما شایسته سالاری است، نگاه قومیتی و جغرافیایی به آموزش و پرورش استان نداریم.

دانش آموزان به سمت شبکه شاد بروند

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی که گریبانگیر دانش آموزان استان شده  اشاره کرد وگفت: دانش آموزان در روز ۶ تا ۸ ساعت در اختیار آموزش و پرورش هستند و بقیه وقت در اختیار جامعه و خانواده اند که خانواده ها هم باید نهایت همکاری را داشته باشند. به آنها توصیه می‌کنیم که بچه‌ها در فضای مجازی بیشتر با سامانه شاد همراه باشند زیرا مطالب تربیتی و اثرگذار خوبی دارد.

جمالی ابراز داشت: با توجه به آسیب های فضای مجازی تلاش می شود که در آموزش و پرورش برنامه های محتوایی مناسب تولید و برای دانش اموزان بارگذاری شود.

مسکن فرهنگیان 

وی بیان کرد: درباره مسکن فرهنگیان رایزنی هایی با معاون هماهنگی امور استانداری استان انجام شده است و امیدواریم این موضوع به سرانجام برسد.

کم کردن مشق نویسی در مدارس

جمالی انتقاد از روند مشق نویسی در مدارس را وارد دانست و گفت: برنامه ای ابتکاری با عنوان بام  را در مدارس ابتدایی  اجرایی خواهیم کرد که یکی از بخش های آن کم کردن مشق برای دانش آموزان است.

 

ارسال نظرات