کد خبر: ۹۵۹۵۳۵۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱

خیزش دانشجویی دانشگاه‌های آمریکا و غربدانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم مظلوم غزه و علیه جنایات رژیم صهیونیستی، تجمعات متعددی را در روز‌های گذشته برگزار کرده‌اند و، چون با ورود نیرو‌های نظامی به داخل دانشگاه‌ها و خشونت پلیس آمریکا و موج دستگیری‌های پر تعداد و ضرب و شتم دانشجویان در داخل دانشگاه مواجه شدند، دانشجویان دیگری از سراسر جهان هم در حال همراهی با آن‌ها هستند، خصوصاً در اروپا نیز همچون آمریکا، صحنه‌هایی سرشار از خشونت، از رفتار پلیس با دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی ثبت شد که برگ جدیدی از رسوایی آمریکا و اروپا در دروغگویی پیرامون آزادی بیان و آزادی تجمعات اعتراضی را رقم زد.
این تجمعات در دانشگاه‌های معروف آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و هاروارد برگزار شد و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفته بود که با ورود نیرو‌های نظامی به درگیری شدید کشیده شد. دانشجویان خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند. در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند.
با توجه به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه نسل‌کشی در غزه می‌بایست در نظر داشت این اعتراض‌ها به دو دلیل انجام می‌شود؛ یکی بحث نسل‌کشی در غزه است و دیگری مربوط به نسبت میان این دانشگاه‌ها با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر تأمین تسلیحات نظامی است.
در کشوری که رسانه‌های اصلی دست صهیونیست‌هاست، یک دفعه جمعیتی از جوانان و دانشجویان از عملیات حماس حمایت می‌کنند و به عملکرد آمریکا در قبال غزه و فلسطین انتقاد دارند؛ بنابراین این مسئله اهمیت بسزایی دارد.
محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه مدتهاست که از مرز‌های کشور‌های محور مقاومت فراتر رفته و بویژه در کشور‌هایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت نموده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به میدان آمده‌اند.
امروز این اعتراضات، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشور‌های اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.
مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد.
گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه و …، با خطا‌های محاسباتی که از سوی حکام این کشور‌ها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.
در اندیشه ما «خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود» آن زمان که می‌گفتیم عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی، عاشق شهادتند و هر قطره خون یکایک شهدایی که تقدیم راه مقاومت می‌شود، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر گیتی خواهد شد که عملیات وعده صادق دریچه‌ای به روی آزادی‌خواهان و قلب‌های حقیقت‌جو باز کرد که آثار آن را در خروش جوانان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا می توان دید.
معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین ضمن محکوم کردن جنایات رژیم جعلی صهیونیستی، اعلام می‌نماید کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر نموده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی را رقم زده است و ما از این حرکت خودجوش و انسانی حمایت خواهیم کرد.

ارسال نظرات