مدیر حج و زیارت ایلام گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی حج تمتع و بیش از ۶ هزار نفر عمره‌گزار دارای فیش حج در ایلام منتظر اعزام به سرزمین وحی هستند.
کد خبر: ۹۵۹۵۲۲۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سجاد رحمانی عصر امروز با بیان اینکه در ایلام ۱۴ دفتر زیارتی با مجوز فعالیت از سازمان حج و زیارت فعال است، اظهار کرد: به‌تازگی نیز در هلیلان به‌عنوان یکی از دورترین و محروم‌ترین نقاط ایلام، مجوز فعالیت یک دفتر حج و زیارت صادر شده است.

 

 مدیر حج و زیارت ایلام با تأکید بر اینکه هم استانی‌های ایلامی تنها از طریق دفاتر دارای مجوز برای اعزام به عتبات‌عالیات اقدام کنند، تصریح کرد: از مردم و هم‌استانی‌های عزیز درخواست می‌شود تنها از طریق دفاتری که دارای مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت هستند برای سفر به عتبات‌عالیات اقدام کنند تا سازمان حج و زیارت بتواند پیگیر مشکلات احتمالی که برای زوار در کشور عراق پیش می‌آید، باشد.

 

وی با اشاره به اینکه فهرست دفاتر زیارتی دارای مجوز رسمی اعلام شده و در سایت سازمان حج و زیارت ایلام قابل قابل‌دسترسی یادآور شد: برخی از هم‌استانی‌های عزیز باتوجه‌به بحث هزینه‌ها، از طریق برخی دفاتر غیرمجاز اقدام به سفر به عتبات‌عالیات می‌کنند که ممکن است مشکلاتی گریبان‌گیر آنان شده و خدماتی که از طریق این دفاتر وعده‌داده‌شده نیز محقق نشده و به آنان ارائه نشود.

 

 رحمانی با بیان اینکه این دفاتر غیرمجاز باتوجه‌به اینکه وجهه قانونی ندارند، سازمان و حج و زیارت نیز مسئولیتی در برابر این دفاتر ندارد، افزود: همچنین اقشار مختلف مردم می‌توانند در صورت مشاهد هر گونه تخلف در دفاتر زیارتی دارای مجوز نیز مراتب را به حج و زیارت استان اعلام کنند.

 

 وی در ادامه با بیان اینکه امسال ظرفیت ۱۲۰ نفر برای حج تمتع به ایلام تعلق گرفت که در حال حاضر تکمیل شده است، افزود: تمام معاینات پزشکی کاروان ۱۲۰ نفره حج تمتع استان انجام و آمپول مننژیت نیز برای متقاضیان حج تمتع تزریق شده است، همچنین گذرنامه‌های اعضای این کاروان برای دریافت روادید ارسال شده و این تعداد، نیمه دوم خردادماه سال جاری از طریق فرودگاه امام (ره) به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت ایلام با اشاره به اینکه تعداد ۸۵ نفر نیز از ایلام برای حج عمره مفرده اعزام شده‌اند، گفت: این تعداد در حال حاضر در مدینه منوره در حال انجام اعمال حج و عبادات مربوطه بوده که مدت سفر این عزیزان ۱۰ روز به‌صورت پنج‌روز در مدینه منوره و پنج‌روز در مکه مکرمه خواهد بود.

 

 رحمانی در ادامه با اشاره به تداوم اعزام متقاضیان حج عمره به سرزمین وحی، ابراز کرد: بعد از اتمام حج تمتع، اعزام متقاضیان حج عمره مفرده ازسرگرفته می‌شود و در خدمت عمره گذاران خواهیم بود، افرادی که فیش حج عمره دارند، جای هیچ‌گونه نگرانی ندارند، به‌طورقطع، کاروان‌هایی برای حج عمره به استان ایلام تخصیص داده می‌شود و این افراد به حج عمره اعزام خواهند شد.

 

 وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام جدید در بحث حج تمتع و عمره فعلاً وجود ندارد و هیچ بخش‌نامه‌ای دراین‌خصوص ابلاغ نشده است، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی حج تمتع و بیش از ۶ هزار نفر عمره‌گزار دارای فیش حج در ایلام منتظر اعزام به سرزمین وحی هستند.

 

 مدیر حج و زیارت ایلام با اشاره به اینکه رایزنی‌های لازم انجام شده که کاروان‌های حج با افزایش ظرفیت نسبت به سال‌های گذشته برای اعزام متقاضیان حج به ایلام اختصاص‌یافته و تعدادی نیز در صورت امکان از طریق استان خوزستان اعزام شوند.

 

 رحمانی در ادامه با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی مسئولیت واحد گمشدگان بر عهده حج و زیارت است، گفت: از مردم و زوار عزیز درخواست می‌شود که هویت خود را روی کوله‌های همراه نصب و یا درج کنند که در صورت مفقودشدن، سازمان حج و زیارت بتواند برای ارسال کوله‌ها به درب منازل صاحبان بر اساس آدرس مندرج، اقدام لازم را انجام دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار