مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه همایش تجلیل از سفیران فرهنگی در خواف، گفت: خیران در ۳۰ درصد از مجموع ۱۵۰۰ کلاس درس که طی یکسال گذشته در استان خراسان رضوی احداث شده، مشارکت داشتند.
کد خبر: ۹۵۹۵۰۶۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه همایش تجلیل از سفیران فرهنگی در خواف طی گفت و گو با خبرنگار بسیج، گفت: خیران در ۳۰ درصد از مجموع ۱۵۰۰ کلاس درس که طی یکسال گذشته در استان خراسان رضوی احداث شده، مشارکت داشتند.

وی کمبود نیروی انسانی را از مشکلات مهم آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: سال گذشته هشت هزار نفر از فرهنگیان این استان بازنشسته شدند و امسال هم هفت هزار نفر بازنشسته می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: ۱۱ هزار نفر معلم جدید طی سال جاری جذب آموزش و پرورش این استان می شوند و ۲ سال گذشته هم حدود ۹ هزار نفر در این بخش شاغل به کار شدند.

شوشتری توسعه کمی و کیفی تجهیزات هنرستان های فنی و حرفه ای را از رویکردهای مهم آموزش و پرورش دانست و از جذب ۱۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات جدید برای این هنرستانها طی ۲ سال گذشته خبر داد.

وی بیان کرد: ۴۷ درصد از دانش آموزان مقطع دوم متوسطه استان در رشته های فنی و حرفه ای شاغل به تحصیل هستند که این میزان نسبت به سطح میانگین کشوری بالاتر است و هدف گذاری نهایی این استان اشتغال به تحصیل ۵۳ درصد دانش آموزان در این رشته ها است.

شوشتری افزود: مهم ترین رویکرد آموزش و پرورش در راستای نام گذاری سالجاری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، توسعه متوزان رشته های فنی و حرفه ای و افزایش ترغیب دانش آموزان در اشتغال به تحصیل در این رشته ها است و سعی می شود که دانش آموزان در رشته های تحصیلی خود به تولید کننده واقعی تبدیل شود.

خبرنگار/ابراهیم بای

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار