خبرهای داغ:
سرتیپ شاهوار پور با انتقاد از رقابت بین گروه‌های فرهنگی در خوزستان آن را «نگران کننده» توصیف کرد و خواستار تبادل تجربیات در این حوزه شد.
کد خبر: ۹۵۹۴۸۹۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان سردار سرتیپ حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در گردهمایی شهید محمد حسین سروری راد ۲ ویژه منتخبین و فعالیت جبهه فرهنگی هنری بسیج گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی بود؛ هر انقلابی یک نماد دارد برای مثال نماد انقلاب چین، «کمونیستی اقتصادی» بود و انقلاب الجزایر صرفا «ضد استعماری» بود اما انقلاب اسلامی با برنامه فرهنگی کار خود را شروع کرد.

او افزود: امام (ره) وقتی شعارها و گفتمان های مبارزاتی را مطرح می‌کرد با همین مسیر دینی کار خود را شروع کرد و یکی از هجمه های خود را به سمت نمادهای ضد فرهنگی غربی برد؛ از جمله ولنگاری و برهنگی که امام مستقیما آنها را خطابه قرار می دهد تا سطح شخصیتی جامعه ارتقا یابد.

سرتیپ پاسدار شاهوار پور بیان کرد: اگر جامعه بخواهد شخصیتی پیدا کند با پیام فرهنگی و نگاه فرهنگی شخصیت، ارتقا می یابد و با نگاه مادی پایین تر می افتد و «لذت گرایی» می شود که در غرب است.

او تفکر سرمایه داری را «حول محور لذت» و «انسان» دانست و اظهار داشت: در غرب دین را در پستوها و کلیساها محدود کردند و تنها در زمان و مکانی مشخص انسان می‌تواند به کلیسا مراجعه، اعتراف نماید و دوباره چرخه لذت و گناهش آغاز می شود.

دشمن با نمادهای ضد فرهنگی به جنگ انقلاب اسلامی آمده

سردار حسن شاهوار پور در ادامه بی بند و باری را نهایت ابتذال و خرد شدن شخصیت آدمی عنوان کرد سپس یادآور شد که نگاه انقلاب اسلامی به روند فرهنگی موجب شده دشمنان با نمادهای ضد فرهنگی مانند بی حجابی به جنگ با انقلاب اسلامی بیایند.

او ادامه داد: امام جلوی ابتذالی که در دوران پهلوی از طریق فرهنگ غرب در حال گسترش در جامعه بود، گرفت و حالا آنها به جان همین فرهنگ ناب مردمان این سرزمین افتادند.

سردار شاهوار پور توضیح داد: آن دوران در پادگان ها جایی برای نماز نبود و زیر ساخت پادگان ها اصلا مسجد نداشت؛ در عوض جای خوشگذرانی برای افسران فراهم می‌شد. در دانشگاه که بدتر و بدتر بود و مطلقا چیزی به اسم مسجد و نماز نبود و مشابه ابتذال خانه هایی بود که در بیرون مدیریت می کردند و پسر و دختر در مدارس و دانشگاه بی بند بار بودند. همه اینها در حالی بود که در جامعه نیز ابتذال روز به روز رو به رشد بود اما آنچه امام و انقلاب آورد ضدیت با تمام این نمادهای ابتذال فرهنگی بود.

برنامه‌های فرهنگی متناسب با ذائقه جوان باشد

او به یادآورد که حالا کلی تلاش می شود اما دشمن صدها برابر هم کار می کند تا ابتذال فرهنگی را ایجاد کند؛ سند ۲۰۳۰ نیز هدفش همین بود که نمادهای فرهنگی غربی را در مدارس نهادینه کند تا در دانشگاه آزاد باشند.

سرتیپ شاهوار پور متذکر شد: در حوزه فرهنگی و جنگ نرم در سنگر جهادیم و روزمرگی ممنوع است، بلکه باید به دنبال خلق رویداد باشیم؛ از کارهای کلیشه ای باید پرهیز شود و متناسب با ذائقه نوجوان برنامه تدارک دیده شود. از جمله مانند کنگره ملی شهدا اما می‌توان در مقیاس‌های کوچک تر کارهای جدیدی خلق کرد تا مورد توجه قرار گیرد.

او این نکته را یادآور شد که اکنون کار زیاد می شود اما جزیره‌ای است و تبادلی بین گروه‌ها نیست و برخی رقابت ها است که نگران کننده و مشکل ساز هستند در حالی که لازم است از ظرفیت های خوب یکدیگر استفاده کنیم؛ زیرا برای جامعه ای که این همه افراد پای کار و توانمند دارد، زشت است که بگوییم در اهواز دغدغه بی حجابی داریم.

جزیره ای کار کردن و رقابت بین گروه‌های فرهنگی بزرگترین ایراد است

سردار شاهوار پور می‌گوید: لشکر پای کار داریم اما به صورت جزیره جزیره عمل می کنند و با یکدیگر تعامل ندارند و این بد است باید حلقه ها را با یکدیگر آشنا کرد و تلاش شود که از ظرفیت های یکدیگر استفاده شود.

او پرهیز از جزیره‌ای کار کردن، ارتباط گیری، انتقال تجربه به یکدیگر و دسترسی به محتواهای اثرگذار را از مهم ترین موضوعات برای کارهای فرهنگی دانست.

سردار شاهوار پور به انتقاد برخی افراد در خصوص نبود امکانات اشاره کرد و گفت: امام پیش از انقلاب با هیچ شروع کرد و این در حالیست که اکنون داشته ها هم کم نیست و می توان از همین ها استفاده کرد ما باید ببینیم چه کارهایی می توان انجام داد تا این صحبت رهبر انقلاب که فرمودند «خوزستان نه فقط در سطح اقتصاد بلکه در سطح فرهنگی نیز باید برای کشور نماد باشد» عملیاتی گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار