حجه الاسلام خدادادی با اشاره به آیه ۲۱ سوره رم و تبیین ریشه آسایش، انس و مودت در سایه ازدواج را موجب آرامش بشر برشمرد.
کد خبر: ۹۵۹۴۷۵۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبری بسیج مازندران، به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه، برنامه ویژه ای با همکاری مرکز فرهنگی و خانواده سپاه و با حضور خانواده های پاسداران این لشکر برگزار گردید.

مسئول دفتر نمایندگی لشکر عملیاتی ۲۵کربلا در این برنامه در خصوص استحکام خانواده از نگاه اسلام سخنانی بیان کرد.

حجه الاسلام خدادادی با قدردانی از پاسداران و خانواده های آنان که تربیت کنندگان نسل های آینده هستند، با اشاره به آیه ۲۱ سوره رم و تبیین ریشه آسایش، انس و مودت در سایه ازدواج را موجب آرامش بشر برشمرد.

وی با تاکید به اینکه خداوند با ازدواج مودت و آرامش را ایجاد می کند، علل کاهش مودت و آرامش بعد از عقد و نامزدی را درگیری انسان در حواشی دانست و درباره رهایی از حواشی گفت:
گاهی جای آسایش وآرامش عوض می‌شود، لذا گاهاً امکانات عالی نمی تواند موجب آرامش شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا با تبیین دو موضوع حق و وظیفه، به تشریح جداگانه حق زن بر مرد و حق مرد بر زن و نیز وظیفه مرد در قبال زن و وظیفه زن در قبال مرد پرداخت.

وی کاربرد این دو مهم در زندگی را مستلزم علم، مهارت و هنر زن و مرد دانست که با مطالعه، کسب تجربه و رعایت ظرافتها به دست می آید.

حجه الاسلام والمسلمین خدادادی با نقل حدیثی از امام علی علیه السلام گفت:
خداوند رحمت کند کسی را که بداند از کجاست ،درکجاست و برای کجاست.

این مسئول در لشکر ۲۵ کربلا با استناد به قرآن کریم، از دسته بندی ۴ گانه خانواده ها یاد کرد و افزود: اولین دسته همسران خوب و زنان بد مانند؛ نوح و لوط هستند.

وی دومین دسته از خانواده ها را مانند آسیه و فرعون، خواند که در آن شوهران بد و زنان خوب وجود دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا سومین دسته خانواده را مرتبط به زنان خوب و مردان خوب مانند خانواده حضرت زهرا(س) و حضرت امام علی(ع) بر شمرد و در باب دسته چهارم خانواده، از زنان بد و مردان بد، مانند خانواده ابولهب و زنش یاد کرد و ادامه داد: حضرت آسیه(س) از خدا خواست تا در بهشت خانه ای به او دهد که همیشه خدا را ملاقات کند.

حجه الاسلام خدادادی در خاتمه خاطر نشان کرد: زنان، با اخلاق حسنه خود باید چنان باشند، تا مردانشان با دلتنگی، عشق و محبت از خانه بیرون روند و در هنگام برگشت با ذوق و خوشحالی به خانه برگردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار