خبرهای داغ:

احیا و رفع موانع تولید واحد های راکد و نیمه فعال با اجرای طرح صنعت یار و معدن یار در استان خوزستان

کد خبر: ۹۵۹۴۵۶۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان، بسیج مهندسین صنعت و معدن استان خوزستان با راه اندازی کلینیک صنعت ومعدن و تشکیل کارگروه های خود ،با اجرای طرح صنعت یار و معدن یار توانسته است در سال ۱۴۰۲ بیش از۲۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک استان خوزستان را ،پایش ،عارضه یابی و مانع زدایی کند.

در این راستا با نادر زاهدی نیا، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان خوزستان به گفت و گو پرداختیم.

 دکتر زاهدی نیا اظهار کرد: یکی از اهداف مهمی که بسیج مهندسین صنعت و معدن دنبال می کند و از موضوعات مهم و مورد نیاز امروز کشور ما می باشد، کمک به جهش تولید و رفع موانع تولید است که در این زمینه دو طرح صنعت یار و معدن یار در قالب قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا رفع موانع تولید در حال اجرا می باشد

وی افزود: هدف اصلی این دو طرح پایش، عارضه یابی و کمک به رفع موانع تولید در واحدهای صنعتی و معدنی است که بسیج مهندسین صنعت و معدن استان خوزستان با برخورداری بیش از دو هزار بسیجی در رشته های مختلف از جمله رشته های فنی و مهندسی و برگزاری دوره های پایش و عارضه یابی با حضور اساتید مطرح کشوری ،اقدام به پایش و عارضه یابی از واحدهای صنعتی و معدنی نمود. 

این مقام مسئول ادامه داد: بسیجیان در قالب گروه های جهادی دسته بندی و با مراجعه به واحد صنعتی و یا معدنی پایش و عارضه یابی واحد را با فرمهای بسیار دقیق انجام داده و مشکلات را احصاء ، سپس مشکلات در چهار گروه برای مانع زدایی و رفع مشکل دسته بندی می شود:

 گروه اول مباحث مالی ،بانکی گروه دوم قانون و مقررات ،گروه سوم تحقق و توسعه و گروه چهارم زیرساخت ها . مشکلات در این چهار دسته بررسی و در این مرحله این واحدها به کمیته های تخصصی ارجاع داده شده و در جلسات کمیته های تخصصی مشکلات و موانع بررسی و در نهایت راهکارها به جلسه قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء ارجاع و مصوبات به دستگاه های اجرایی جهت اجرا ارسال می شود و در نهایت مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی با پیگیری های مختلف رفع می گردد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان با توجه به تعامل و هم افزایی بسیار خوبی که با ادارات کل و مجموعه های اجرایی داشتیم هر هفته جلسات کمیته های تخصصی برگزار و پیگیری مشکلات و موانع صنایع و معادن انجام می شود.

زاهدی نیا توضیح داد: با توجه به شرایط حساس کشور ،جنگ اقتصادی و دغدغه های مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال ، دو طرح صنعت یار و معدن یار در جهت مانع زدایی و کمک به رشد تولید نقش بسزایی در استان ایجاد خواهد کرد. 

باتوجه به مسائل و مشکلات در حوزه های تولید و صنعت و عدم همراهی برخی از دستگاه های اداری در جهت رفع مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران ،حضور سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن به عنوان یک نهاد تخصصی و مردمی و ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان و صنعتگران ،توانسته تاحدود زیادی دغدغه های مربوط به تولیدکنندگان و صنعتگران را بکاهد.

متاسفانه در سال گذشته به دلیل عدم تشکیل ستاد احیای واحدهای تولیدی و برگزار نشدن جلسات ستاد احیا در استان،تعدادی از واحدهای فعال ،غیرفعال شدند.

زاهدی نیا تصریح کرد: هدف گذاری سازمان در سال جاری احیا و فعال سازی بیش از ۵۰واحدغیرفعال و راکد و مانع زدایی از ۱۰۰ واحد صنعتی ومعدنی در قالب قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا خواهد بود که با یاری خداوند به این مهم دست پیدا خواهیم کرد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و معدنی پایش وعارضه یابی شد که ان شاالله با برنامه ریزی صورت گرفته بخشی از این واحدهای راکد که پایش و عارضه یابی گردیدند به چرخه تولید باز میگردانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار