مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۵۹۴۱۳۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام طه توکلی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در سپاه بیت‌المقدس کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم به همه اساتید، مربیان و معلمان، اظهار داشت: شهید مطهری در دوران معاصر همه وجودش را در تقابل با فلسفه غرب به‌کار گرفت و مبنای جدیدی در حوزه تولید اندیشه ایجاد کردند.


وی گفت: هر انقلاب ساختار و سازمانی نیاز به متن و محتوای متناسب با اهداف آن انقلاب دارد که شهید مطهری با تولید فکر و اندیشه، جانشان را تقدیم نظام و سیرت انقلاب را تضمین کردند.


مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: بدخواهان و منافقانی که از روز اول با انقلاب عناد و زاویه داشتند، هر آنچه که از دستشان بر می‌آمد انجام دادند و می‌خواستند با حذف و ترور امثال مطهری‌ به نحوی ابهت انقلاب را از بین ببرند، اما بعد از این شهید والامقام، مطهری‌ها زنده و اندیشه‌ها و تفکرات نوینی متناسب با انقلاب به وجود آمد.


وی با یادآوری سخنی از امام راحل (ره) درباره شهید مطهری افزود: امام خمینی (ره) فرموده همه آثاری که از این شهید به جا مانده بی‌اثتثنا خوب است؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرموده این شهید گرانقدر نگاه بسیار عمیق و یک پژوهشگر و محقق در تراز مکتب انقلاب بود.


توکلی با بیان اینکه شهید مطهری با اندیشه‌هایشان رفع شبهه و جامعه را بیدار کردند، خاطر نشان کرد: این شهید والامقام در حوزه کلام، فقه،  تاریخ،  اندیشه‌ها و مسائل سیاسی اجتماعی و فرهنگی و تربیتی، خدمات اسلام به ایران و ایران به اسلام همیشه با مبنای عقل و نقل چراغ راهی برای همه پژوهشگران مربیان و اساتید شدند.


ترویج گفتمام شهید مطهری و مبارزه با خرافه‌گرایی


وی با اشاره به برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه استان، ترویج گفتمان شهید مطهری را جزو برنامه‌های اولویت‌دار این هفته ذکر کرد و بیان داشت: مبارزه با خرافه‌گرایی از جمله اهداف این مکتب و گفتمان است.  
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان دین‌ستیزی و دین‌گریزی را یکی از آفت‌های جامعه کنونی و اهداف غربی‌ها خواند و عنوان کرد: اگر بتوانیم اندیشه‌های شهید مطهری که برگرفته از قانون و اسلام است را ترویج دهیم، می‌توانیم دین عمومی را مدیریت و رسالت تبیین را ادا کنیم.


فریاد مطهر از زادگاه امام شافعی طنین‌انداز می‌شود


وی ابراز داشت: امروز فریاد شهید مطهری دادخواهی از مظلومان و ستم‌دیدگان عالم است که در غزه در تقابل با جنایت رژیم صهیونیستی در حال انجام است.


مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان کردستان بیان کرد: امروز در همین کردستان، فریاد دادخواهی بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی از خواستگاه و محل تولد امام شافعی که برادران اهل سنت و محبان اهل بیت (ع) به این مکتب باور دارند،  بلند شده است. هر کسی می‌خواهد به این مکتب بپیوندد‌ می‌تواند این ظرفیت و خانواده را به ازای معرفتی برساند.


وی با گرامیداشت روز معلم گفت: برای پاسداشت روز معلم، ویژه برنامه‌های مختلفی در استان تدارک شده تا قدردان زحمات آنان باشیم. همه ما باید مبلغ  و اندیشه‌های ناب را ترویج کنیم، مبنای شهید مطهری یاد دادن اندیشه‌ها نیست بلکه اندیشیدن است.


جهاد تبیین راهکار مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن


توکلی بیان کرد: در مواجه با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن راهی جز اجرای فرمان حضرت آقا و جهاد تبیین نداریم.


وی از برگزاری برنامه‌های متنوع همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه کردستان خبر داد و افزود: بیشتر برنامه‌های این ایام تبیینی و ترویجی هستند.


مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به روز شمار هفته عقیدتی سیاسی سپاه پرداخت و عنوان کرد: روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه گفتمان مطهری، یکشنبه نهم اردیبهشت ماه تعلیم و تربیت و حقوق زنان، دوشنبه دهم اردیبهشت ماه؛ برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، جلسات تبیینی، تحلیل و گفتگو پیدامون کرامت زن و حجاب و تجلیل از اساتید زن، تبیین مکتب مطهر و مشق مطهر از جمله برنامه‌های این ایام است.
وی اضافه کرد: تجلیل از پژوهشگران و نواختن زنگ در مدارس،  همایش مطهر، دیدار با نماینده، ولی فقیه، ائمه جمعه و جماعات و فرهنگیان و تجلیل از هادیان و اساتید بسیجی، اجرای زنگ سپاس معلم و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های این ایام است.


نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان حضور در نماز جمعه و تجمع استکبارستیزی تحت عنوان فریاد مطهر و دادخواهی مظلومیت شهید مطهری را جزو  برنامه‌های پایانی این هفته ذکر کرد و یادآور شد: کیفی‌سازی برنامه‌ها مورد توجه دفاتر نمایندگی‌ولی فقیه در سپاه شهرستان‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار