نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بر برگزاری باشکوه برنامه های گرامیداشت دهه کرامت تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۹۳۶۹۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: حضور و وجود بارگاه مقدس حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) عنایت ویژه پروردگار به شیعیان و ملت ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: ایام دهه کرامت مربوط به امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و امامزادگان به عنوان ستارگان هدایت است که باید به درستی گرامی داشته شود.

وی یادآور شد: این مناسبت‌ها ظرفیت خوبی برای شیعه و سرزمین ما محسوب شده و حاکمیت نیز به مناسبت‌ ها توجه ویژه‌ای دارد.

آیت الله حسینی افزود: اعتقاد داریم مقاومت نظام جمهوری اسلامی در برابر سختی‌ها، توطئه‌ها و جنگ‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف مقاومت آن به برکت همین مناسبت‌ها بوده که عنایت اهل بیت علیهم السلام را متوجه کشور می‌کند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد انسجام و وحدت در کشورمان را ناشی از توجه به همین مناسبت‌های ملی، اسلامی و انقلابی دانست و ادامه داد: مناسبت‌ها همچنین باعث می‌شود که مردم در صحنه حضور داشته و هوشیار و بیدار باشند.

وی تاکید کرد: ما وقتی به یاد امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و ائمه اطهار علیهم السلام باشیم، به یاد همه ارزش‌های الهی، معنوی و اخلاقی هستیم.

آیت الله حسینی اظهار کرد: باید افتخار کنیم که با استفاده از فرصت دهه کرامت می‌توانیم خدمتی در این راستا انجام دهیم، باید تلاش کرد ذهن‌ها و باورها را تغییر داده و جلوی مسیرها و افکار انحرافی را بگیریم. نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید به مناسبت‌های انقلابی و اسلامی توجه داشته باشیم و برای آن هزینه کنیم، گفت: هر کجا نام و ذکر ائمه اطهار علیهم السلام و برای اسلام و معنویت فعالیت داشته باشیم، آنها عنایت لازم را خواهند داشت.

وی وجود امام رضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را عنایتی به این سرزمین دانست و یادآور شد: ادارات ضمن عملی کردن برنامه‌های خود در دهه کرامت، بحث فضاسازی اداری را نیز در دستور کار داشته باشند.

آیت الله حسینی از متولیان مساجد و حسینیه‌ها نیز خواست که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و افزود: تجلیل از دختران در ادارات نیز در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خواستار رفع مظلومیت از چهره برخی از امامزادگان استان شد و گفت: باید ضمن در دستور قرار گرفتن محتوای عفاف حجاب در برنامه‌ها، فلسفه حجاب نیز به درستی برای مخاطبان بیان شود.

اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه کرامت ۲۸۵ عنوان برنامه در استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید جواد خاضع در جلسه بزرگداشت دهه کرامت افزود: دهه کرامت فرصت خوبی برای تبیین عقاید و باور‌های دینی جامعه برای پاسخ گویی به شبهات است.
وی افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تبیین جایگاه عفاف و حجاب مهمترین مسائلی است که باید در این دهه به آن توجه کرد.
خاضع تجلیل از دختران کارکنان، برگزاری جشن، اعزام مبلغ به مناطق محروم و کمتر برخوردار، آذین بندی ادارات و بازار، برپایی ایستگاه صلواتی، استفاده فرهنگی از ظرفیت تلویزیون‌های شهری، تولید محتوا برای فضای مجازی، توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان، کمک برای زادی زنان و دختران جرائم غیرعمد و برپایی نشست‌های تخصصی عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های این دهه در استان عنوان کرد.

برگزاری 40 عنوان برنامه با حضور خدام رضوی در استان

مدیرکانون‌های خدمت رضوی استان هم گفت: امسال ۴۰ عنوان برنامه شامل جشن‌های زیرسایه خورشید در شهر‌ها و روستا‌ها با حضور خادم‌های رضوی برگزار می‌شود.
ستار هدایت خواه گفت: در کانون‌های خدمت رضوی روز میثاق با امت و ولایت در نماز جمعه، میثاق یاران و بازدید از خانواده‌های شهدا، اهدا هدیه‌های جشن تولد، بحث کتاب و کتاب خوانی و نقد و بررسی آنها، برگزاری اجتماع رضوی، چهارشنبه‌های امام رضایی درمدارس، شعرخوانی، برپایی اجتماع برای حمایت از مردم غزه، غبار روبی گلزار شهدا، عیادت از خادم یاران، برپایی نمایشگاه، پیاده روی و نذرخون، از برنامه‌های کانون خدمت رضوی در استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار