به همت مجمع خیران سلامت جغتای و همکاری موسسه مردمی سازی سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طرح توانمند سازی ۱۲ هزار نفر از مردم جغتای در مقابل بیماری فشار خون از ۱۵ اردیبهشت آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۹۳۶۵۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از جغتای، سعید مهرانپور، مدیر عامل موسسه مردمی سازی سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در همایش هفته سلامت با بیان اینکه طبق آخرین اطلاعات پویش ملی فشار خون که ۳۰ الی ۳۱ درصد مردم کشور به بیماری فشار خون مبتلا هستند اظهار کرد: با همکاری هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و با مساعدت مجمع خیران سلامت جغتای، بحث آموزش و توانمندسازی ۱۲ هزار نفر از مردم شهر جغتای از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

ابوالقاسم ابراهیمی، فرماندار جغتای نیز با اهمیت خواندن جایگاه خیرین سلامت، اظهار کرد؛ با توجه به مردمی بودن، این نهاد می‌تواند با همکاری مردم تولید سلامت کند.

وی با اشاره به ۲ نعمت سلامتی و امنیت تاکید کرد: مجمع خیرین سلامت شهرستان جغتای در کمک به حوزه بهداشت و درمان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در راه‌اندازی icu، اکسیژن ساز، دستگاه سی تی اسکن، داروخانه دولتی ولیعصر، بیمارستان جغتای، مشارکت درساخت مرکز خدمات جامع سلامت فراشیان و ابوچناری و... حضور فعال داشته و هم اکنون نیز در تولید سلامت پای کار و حضور فعال دارند‌.

ابراهیمی افزود: در راستای سیاست‌های دولت مردمی به عنوان مشاور مردم سازی در تمام امور به ویژه در دانشگاه‌ها و فرمانداری ها، ضمن اعلام آمادگی و حمایت خود برای توانمندی سازی سلامت باعث افتخار است که دانشگاه علوم پزشکی سبزوار جزو اولین دانشگاه‌هایی در کشور است که برای تولید سلامت گام برداشته که بتواند سلامت را مردم ‌سازی نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم در این همایش با اشاره به توانمندسازی سواد سلامت مردم، تصریح کرد: جریانی که در توانمندسازی اتفاق می‌افتد فرد و هر یک از آحاد جامعه خودش نیازش را تشخیص می‌دهد، وقتی که نیازش را تشخیص داد باید به دنبال تصمیم گیری باشد که کجا برود و یاد بگیرد، در دوره درمان تغذیه دانسته‌هایش افزایش پیدا می‌کند هم نیازش را پیدا می‌کند و هم در تصمیم گیری و تصمیم‌سازی مدیران شرکت می‌کند.

سالاری تاکید کرد: سلامت افراد  برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد وزارت بهداشت به تنهایی از پس هزینه‌ها برای خدماتی که باید به شکل گسترده ارائه بدهد برنمی‌آید، در اینجا باید مشارکت مردم و ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باشد و اگر این نباشد این اتفاق برای خدمات سلامت به معنای کامل اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: سلامت یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که  خداوند به ما ارزانی داشته و باید به عنوان یک نعمت آن را پاس بداریم وقتی ما به سلامت می‌اندیشیم که سلامت ما در معرض خطر قرار بگیرد و مبتلا به یک بیماری شویم.

  1. انتهای پیام/
    خبرنگار افتخاری بسیج:حمزه محمد آبادی

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار