مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از رسیدگی به سه هزار و۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار این استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۳۶۱۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲

خلیل احمد سلامی،در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، اظهار کرد: ۲۵ مرجع حل اختلاف کار در سیستان و بلوچستان مطابق با ماده ۱۵۷ قانون کار، وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند که این مراجع در سال ۱۴۰۲، سه هزار و ۳۳۷ دادخواست را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در مراجع حل اختلاف کار اعم از هیات تشخیص و هیات تجدید نظر، با حضور نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به عنوان نماینده دولت و مجری قانون و نیز نماینده کارگر و نماینده کارفرما، پرونده‌های مطروحه بررسی شده و آرای آنها پس از صدور که در مدت زمان ۱۵ روزه قابلیت اعتراض هم دارد، در حکم قانون و لازم الاجراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میانگین مدت زمان رسیدگی به دادخواست‌ها در این استان نزدیک به ۲۷ روز است، ادامه داد: از مجموع آرای صادره در مراجع حل اختلاف کار استان، در سال گذشته ۳۵ درصد آن بصورت سازشی حل و فصل شده است.

وی بیان کرد: ۴۲۰ کارگر سال گذشته بر اساس رای مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان به کار بازگشتند.

سلامی افزود: صیانت از نیروی کار و کمک به بهبود بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان از وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود که توأمان با پیگیری برنامه‌های اشتغال‌زایی راهبری می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار