خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد

توانمندسازی روستاهای حریم رود ارس برنامه تحولی استان در سال ۱۴۰۳

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: توانمندسازی روستاهای حریم رود ارس بخشی از برنامه تحولی استان در سال ۱۴۰۳ است.
کد خبر: ۹۵۹۳۴۸۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حیدر فتح‌زاده در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه كه به ارائه برنامه تحولي دستگاه‌هاي اجرايي جهت تحقق شعار سال در استان اختصاص داشت، اظهار کرد: تلاش مجموعه مدیریتی استان تسهیل‌گری در بهره‌مندی روستاییان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حریم رود ارس است.

وی یادآور شد: توسعه گردشگری، تسهیل گری در جذب سرمایه، توسعه ساحل سازی، بهسازی راه‌های روستایی، احداث جاده کلاله تا جلفا، مدیریت منابع آبی و کشاورزی با رویکرد مشارکت مردم در اجرای آنها بخشی از برنامه‌های توانمندسازی روستاییان در پهنه ارس به شمار می‌رود.

فتح‎زاده خاطرنشان ساخت: آذربايجان شرقي از استان‌هاي راهبردي و داراي مأموريت‌هاي ملي قابل توجه کشور است که از نظر تقسيمات حوضه‌هاي آبريز کشور، ارس، سفيدرود ـ قزل اوزن و درياچه اروميه پهنه استان را پوشش مي‌دهند که بيشترين مساحت استان در محدوده حوضه آبريز درياچه اروميه قرار گرفته است.

وی افزود: اصلي‌ترين قابليت فراروي توسعه استان، تعدد و توانمندي بخش خصوصي استان است که توانسته بخش اعظمي از فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضي حاصلخيز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را فرايند فرآوري و مولدسازي قرار دهد و با هدايت سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده و ايجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبي براي ايجاد اشتغال و رشد اقتصادي فراهم سازند.

ارسال نظرات