خبرهای داغ:
شاهرود_ در نشست سزرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با ریاست دادگستری و دادستان این شهرستان بر تعامل و همکاری در راستای حل مشکلات مردم در حوزه سلامت و حقوقی تاکید شد.
کد خبر: ۹۵۹۳۲۱۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲

تعامل سازنده حوزه سلامت و دستگاه قضایی در حل مشکلات مردمبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به همراه مدیران حوزه سلامت این دانشگاه با ریاست ددگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار‌ها ایاد بهادری منفرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به در اولویت قرارداشتن پیشگیری بر درمان در نظام سلامت افزود: در حوزه قضایی هم اصل پیشگیری از وقوع جرم اصل بسیار مهمی است که توجه به آن از آسیب‌های بعدی جلوگیری می‌کند.
وی گفت: فعالیت در حوزه قضایی و اجرای عدالت در کنار همه سختی‌ها از مصادیق منفعت رسانی عمومی به جامعه می‌باشد و افزایش تعامل دو مجموعه قضایی و سلامت در نهایت باعث خدمات رسانی بهتر به مردم می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: تلاش می‌کنیم با افزایش آموزش پرسنل دانشگاه در حوزه مسائل حقوقی و قضایی در راستای اصل پیشگیری گام برداریم.
بهادری منفرد گفت:ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و دادگستری منشاء حل بسیاری از مشکلات است و بسیاری از امورات مربوط به دانشگاه با پشتوانه و همراهی قضایی امکان‌پذیر بوده و در حوزه‌هایی مثل بهداشت، درمان، غذا و دارو بیشتر نیازمند این پشتیبانی و مساعدت هستیم وامیدوارم این تعامل دو چندان شود.
وی خاطرنشان کرد: رسالت و وظیفه دانشگاه علوم پزشکی، حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها و مسائل مربوط به حوزه بهداشت و درمان و خدمات رسانی در این عرصه است و دادگستری هم در عرصه تامین امنیت و پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه، نقش آفرینی می‌کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: این اشتراک در مسئله پیشگیری می‌تواند این دو دستگاه را بیش از پیش به هم نزدیکتر کند و با هم‌افزایی و تعامل، در جهت تحقق اهداف و برنامه‌ها و استفاده از توان و ظرفیت‌ها، گام‌های موثری بردارند.
بهادری ادامه داد: امیدواریم که با همدلی و همراهی و تعامل شایسته مسئولان و دست‌اندرکاران دستگاه قضا در شهرستان، در راه خدمت مردم و تحقق اهداف و برنامه‌های حوزه سلامت شاهد هم‌افزایی و همدلی و همراهی بیشتر بین دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری شاهرود باشیم.
تعامل سازنده حوزه سلامت و دستگاه قضایی در حل مشکلات مردمعلی تقی خاکی رئیس دادگستری شهرستان شاهرود در این دیدار‌ها ضمن ابراز رضایت از اقدامات دانشگاه در حوزه سلامت شهرستان شاهرود تصریح کرد: تعاملات دانشگاه و دادگستری باید در سطح بالای همکاری باشد تا زمینه ساز بهبود و رفع مشکلات موجود گردد.
وی گفت: با اشاره به ماهیت کار حوزه سلامت و قضایی به دلیل سروکار داشتن با منابع انسانی دارای چالش‌ها و حساسیت‌های خاصی است.
سید حسن میر کمالی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود نیز در این نشست‌ها ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند کارکنان حوزه سلامت به ویژه در ایام تعطیلات نوروز بیان کرد: تلاش‌های ارزشمند مدافعان سلامت ستودنی است و برای همیشه در ذهن‌ها و یاد‌ها ماندگار شد و ماهم وظیفه داریم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از آنان برای خدمت رسانی بهتر حمایت نمائیم.
وی با اشاره به اینکه مقوله سلامت یکی موضوعات اصلی حقوق عامه به شمار می‌رود گفت: دستگاه قضایی شهرستان برای کاهش مشکلات و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به مردم تمام تلاش خود را در حوزه سلامت خواهد کرد و امیدواریم که بتوانیم در تحقق این امر مهم سربلند باشیم.
در این دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و مدیران حوزه سلامت به تشریح مطالب و نکاتی در خصوص مسائل و موضوعات حوزه کاری خود و راهکار‌هایی در جهت ارتقاء سطح بین دانشگاه و دادگستری پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار