امام جمعه اردکان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمات بسیار زیادی در طول بیش از چهل سال گذشته ارائه داده که اقتدار نظام جمهوری اسلامی در میدان عمل بوده است.
کد خبر: ۹۵۹۳۰۴۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر ضمن تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقتدار هر کشوری در چند عرصه خود را نشان می‌دهد، یکی از این عرصه‌ها نظامی و امنیتی است و عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و همچنین جنبه‌های فرهنگی و اقتصادی از دیگر موارد است منتها امنیت در همه موضوعات و عرصه‌ها تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اگر بخشی از عرصه امنیت خدشه بپذیرد اقتدار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور هم زیر سئوال می‌رود و از این رو امنیت در رأس نعمت‌هاست، افزود: با تشکیل نظام جمهوری اسلامی، نیرو‌های مسلح هویت خود را نشان دادند و از جمله تدابیر امام راحل (ره) حکیم و عظیم‌الشأن این بود که بسیج میلیونی و مردمی و همچنین نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل داد.

امام جمعه اردکان گفت: سپاه پاسداران نیروی بابرکتی است که در طول بیش از چهل سال گذشته خدمات متعدد بسیاری را از خود نشان دادند که یکی از این خدمات اقتدار نظام جمهوری اسلامی در میدان عمل بوده است، این نهاد در هشت سال دفاع مقدس خدمات و جانفشانی‌های زیادی داشت و بعد از آن نیز در عرصه امنیت و خدمت‌رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف فعالیت کرد.

وی افزود: نیرو‌های سپاه پاسداران در کنار تقویت جایگاه نظامی و قوه بدنی خود به تقویت باور، ایمان و اعتقاد به خدا پرداخته‌اند که برکات سپاه را مضاعف کرده است و ایمان و باور داریم که تقویت ایمان و معرفت در کنار جنبه‌های نظامی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

شاکر عنوان کرد: در نیرو‌های سپاه پاسداران افرادی هستند که در جایگاه بالای معنوی، تقوا و حتی عرفان قرار دارند که نشان از برکت این نهاد بسیار معنوی و تاثیرگذار است و و شهدای بزرگی نیز از سپاه برخاسته‌اند و برای کشور افتخار شده‌اند مانند شهید حججی از نسل سوم انقلاب و سردار سلیمانی که از پیشکسوتان نیرو‌های سپاه بودند و مایه افتخار برای کشور و جبهه مقاومت شدند و این‌ها سرمایه‌هایی هستند برای جبهه حق هستند که می‌توانند برای همه مردم و جوانان الگو باشند.

وی با با بیان اینکه سپاه فقط یک نهاد نیست بلکه یک مکتب انسان‌ساز است، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است و مکتب شهید سلیمانی برخاسته از سپاه است که خود تربیت‌کننده چنین افرادی است.

امام جمعه اردکان افزود: امروز افتخار دیگری از سپاه در حمله تنبیهی به سرزمین‌های اشغالی و عملیات وعده صادق مشاهده کردیم که نگاه مردم به سپاه پاسداران با وجود این علمیات، دفاع از مظلومان در برابر داعش، ایثارگری‌ها در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم شهدایی، چون سردار سلیمانی و حجج تغییر کرده است و جوانان زیادی علاقمند به پوشیدن لباس سبز هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار