خبرهای داغ:
مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی خمینی شهرگفت: طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی با هدف کنترل وکاهش بیماری نیوکاسل همزمان با سراسر کشور و سایر شهرستان های استان اصفهان، در شهرستان خمینی شهر اجرایی شد.
کد خبر: ۹۵۹۱۸۰۹
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج ازخمینی شهر ، مهندس الهه شیروی عضو شورای شهرومسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی اظهار کرد:بحمدالله در اسفند ماه سال۱۴۰۲ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و حفظ سرمایه ها، طرح رایگان واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی شهرستان خمینی شهربه صورت رایگان توسط شبکه دامپزشکی و با همکاری بسیج جامعه کشاورزی شهرستان خمینی شهر آغازشد.

وی تصریح کرد: این بیماری با علائم اسهال سبزرنگ، پیچش گردن، بیحالی و دربرخی موارد علائم عصبی و تنفسی و خِرخِر گلو همراه است و در صورت شیوع نوعی بیماری مهلک با تلفات بالا و شیوع سریع است و این بیماری نه تنها باعث از بین رفتن طیور منطقه میشود بلکه تهدیدی جدی برای مرغداریها که بعنوان بنگاه های اقتصادی مهم مطرح هستند؛ نیز است.

شیروی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از چرخش ویروس و انتقال آن از طیور بومی به طیور صنعتی و افزایش سطح ایمنی طیور بومی دانست وافزود: این نوع واکسن که متفاوت با سایر واکسن ها از جهت مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنها در اختیار مرغداران قرار گرفت و تعداد 30156 قطعه طیور خانگی از جمله اردک ، کبوتر، غاز و سایر ماکیان واکسیناسون شدند.

مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی شهرستان خمینی شهر در پایان از همکاری سپاه ناحیه خمینی شهر، حوزه ها و پایگاه های بسیج، سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان اصفهان، شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر، مهندسان بسیجی فعال در طرح، شهرداری ها و دهیاری های شهرستان و اصحاب رسانه تشکر و قدردانی نمود.

لازم به ذکر است :این طرح تا فروردین ماه ۱۴۰۳ادامه داشته وبین محله های مختلف کوشک، قلعه امیریه، اصغرآباد و درچه نیز توزیع گردید

ارسال نظرات
پر بیننده ها