فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان مطرح کرد
زنجان-فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: شهید آوینی نماد یک هنرمند انقلابی است که هنر انقلابی در اندیشه و فعالیت های این شهید جریان داشته و نمایان بود.
کد خبر: ۹۵۹۱۴۳۳
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶

تبلور هنر انقلابی در آثار شهید آوینی

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛عصر امروز مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی،سالروز تشکیل بسیج هنرمندان و سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با حضور اقشار مردم در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

در این مراسم سردار جهانبخش کرمی؛فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان اظهار کرد:پیام چنین برنامه هایی عهد و میثاق با شهدا بوده و بیعت میکنیم که ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

 

وی با اشاره به سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی تصریح کرد:مجاهدت ها و رشادت های شهید آوینی بر کسی پوشیده نیست و یکی از هنرهای همیشه ماندگار این شهید روایت فتح است که اثری به یادماندنی و ماندگار است. 

 

فرمانده سپاه زنجان با اشاره به اینکه شهید آوینی شیفته ولایت و امام خمینی(ره) بود، افزود:شهید آوینی همه سخنرانی های امام راحل را گوش و به آن عمل می کرد و به عشق شهدا قلم زد و در این راه نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

سردار کرمی با اشاره به اینکه  ملت ایران رشادت‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس را فراموش نمیکنند،بیان کرد:شهید آوینی نماد یک هنرمند انقلابی است که  هنر انقلابی در اندیشه و فعالیت های این شهید جریان داشته و تبلور یافت.

 

وی در پایان با بیان اینکه شهدا جزو افتخارات کشور هستند و اقدامات مهمی برای پیشبرد انقلاب انجام دادند،یادآور شد:سردار سلیمانی، شهید آوینی، شهید صیاد شیرازی، تهرانی مقدم، شهریاری و…در راه پیشرفت و عزت و اقتدار کشور به درجه رفیع شهادت نائل شده و افتخار آفریدند.

 

گفتنی است همزمان با این مراسم،آیین اختتامیه مرحله استانی رویدادهای هنری و ادبی دهمین کنگره سراسری شعر بسیج (افق های روشن)،یازدهمین جایزه داستان کوتاه بسیج ( ادب) و پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج نیز برگزار شد.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار