سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام؛
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: برابر تبصره ۷ قانون اصلاح ماده ۳ اصلاحی، قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، هر گونه بهره‌برداری از محصولات مرتعی و جنگلی بدون مجوز ممنوع و غیرقانونی است.
کد خبر: ۹۵۹۱۱۱۹
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، یاسم خانمحمدیان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام، گفت: با توجه به اینکه بعضی از گونه‌های گیاهی در حال انقراض هستند، هرگونه بهره‌برداری بی‌رویه و بدون مجوز از این گونه‌ها جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: هرگونه بهره‌برداری و برداشت صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان در قالب طرح مصوب با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره‌برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات مجاز است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه برداشت، حمل، خرید و فروش و معامله بدون اخذ مجوز‌های لازم برابر قوانین و مقررات، محموله به عنوان کالای قاچاق به نفع دولت توقیف و متخلفان توسط مأموران یگان حفاظت به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه بهره‌برداری غیرمجاز از محصولات فرعی را با شماره ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع در میان بگذارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار