خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام دارابی:

مسلمانان در عید فطر اجر و پاداش اعمال خود را دریافت می‌کنند

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: مسلمانان در عید فطر طبق وعده الهی اجر و پاداش اعمال خود را دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۹۰۹۵۷
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
مسلمانان در عید فطر اجر و پاداش اعمال خود را دریافت می‌کنند

حجت‌الاسلام محمدولی دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با تبریک عید فطر اظهار کرد: برای مسلمانان عید فطر یکی از دو عید بزرگ است که طبق سنت اسلامی برای آن جایگاه و حرمت خاصی را قائل هستند، مسلمانان در عید فطر طبق وعده الهی اجر و پاداش اعمال خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: بهترین اجر و پاداش برای کسانی است که یک ماه با امساک از خوردن و آشامیدن، توبه واقعی و پرهیز از هر نوع گناه به انجام اعمال عبادی خاص این ماه پرداختند و قصد دارند که پس از ماه رمضان طبق دستور الهی بنده واقعی خداوند متعال باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: عید از ریشه عود به معنای بازگشت است و معمولاً وقتی عید گفته می‌شود به مفهوم رسیدن به موفقیت و پیروزی است، در روایات روزی که گناه نشود عید دانسته شده و در اعیاد اسلامی مانند عید قربان و عید فطر انسان‌ها در عبادت خدا یعنی حج و روزه پیروز شده‌اند و به مرحله پاکی و طهارت از گناهان رسیده‌اند.

وی ادامه داد: در قنوت نماز عید می‌خوانیم «بارالها! به حق این روزی كه آن را برای مسلمانان عید و برای محمد(ص) ذخیره و شرافت و كرامت و فضیلت قرار دادی از تو می‌خواهم كه بر محمد و آل محمد درود بفرستی و مرا در هر خیری كه محمد و آل محمد را در آن وارد كردی، وارد كنی و از هر سوء و بدی كه محمد و آل محمد را خارج ساختی، خارج كنی، درود و صلوات تو بر او و آنها، خداوندا، از تو می طلبم آنچه را كه بندگان شایسته از تو خواستند و به تو پناه می برم از آنچه بندگان خالصت از آن به تو پناه بردند.

دارابی با اشاره به اینکه برپایی نماز عید فطر نمونه کوچکی از معاد است، گفت: به هنگام قیامت انسان‌ها از قبر برمی‌خیزند و به طور گروهی در صحنه قیامت حاضر می‌شوند و همه به سوی خدا برمی‌‌گردیم؛ دسته جمعی و گروهی اقامه نماز برای این است که حقیقت معاد را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار