فرزاد مخلص الائمه گفت:شهرهای استان به ویژه مرکز استان سیمای فرهنگی مطلوبی ندارند و باید روی برندسازی شهری یا ویژندسازی کار شود تا ممیزه‌های فرهنگی و اجتماعی و شهرنشینی هر شهر مشخص کینم.
کد خبر: ۹۵۹۰۷۹۸
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛هم‌زمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، استاندار مرکزی عصر دوشنبه ضمن بازدید از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، در فضایی صمیمی با جمعی از هنرمندان و کارکنان این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

استاندار مرکزی در این دیدار پس از شنیدن نقطه نظرات جمعی از حاضرین، ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی و تقدیر از فعالیت‌های حوزه هنری، افزود: کار هنری هنرمندان باید در خدمت پیشرفت همه جانبه‌ی استان به‌ویژه پیشرفت فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد و هنرمند این حس را داشته باشد که برای پیشرفت استان گام برمی‌دارد و در این مسیر نقش‌آفرینی کند.

فرزاد مخلص‌الائمه در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ باید برای رونق فعالیت‌های هنری تلاش کنند، گفت: نیاز داریم در حوزه‌ی تقاضای تولیدات هنری تحرکی ایجاد شود.

وی با اشاره به تعدد نهادها و سازمان‌های فرهنگی و موازی کاری‌ها در این حوزه، گفت: با لحاظ تمام محدودیت‌ها در تلاش هستیم با محوریت دفتر فرهنگی استانداری و در چارچوب نقشه‌ی راه فرهنگی استان به یک هماهنگی و انسجام بین سازمان‌های فرهنگی برسیم و هر یک از اجزا در این حوزه تکالیف مشخصی داشته باشند البته در این مقطع سازمان‌های فرهنگی در استان عمدتا همدلی خوبی دارند.

استاندار مرکزی در پاسخ به برخی مطالبات مطرح شده در این نشست، بیان کرد: عقب افتادگی و کارهای به زمین مانده‌ی طولانی در همه حوزه‌ها وجود دارد و مختص به حوزه‌ی فرهنگ هم نیست، ما واررث حکومتی بودیم که در هیچ فضیلتی برتری نداشت و تنها حکومت کودتایی تاریخ ایران بود که با کودتا بر سر کار آمد و حفظ شد اما این عقب افتادگی باید با برنامه‌ریزی و سرعت مناسب جبران شود.

مخلص‌الائمه با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها باید نسبت به تحول در سیمای فرهنگی شهرها تحرک فوق‌العاده داشته باشند، گفت: شهرهای استان به ویژه مرکز استان سیمای فرهنگی مطلوبی ندارند و باید روی برندسازی شهری یا ویژندسازی کار شود تا ممیزه‌های فرهنگی و اجتماعی و شهرنشینی هر شهر مشخص کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای سیمای فرهنگی شهر اراک که علاوه بر بحث نما و منظر شهرسازی است، نیاز به یک تحول داریم و به طور جدی به کمک هنرمندان نیازمندیم.

استاندار مرکزی با اشاره به جانمایی نادرست زیرساخت های فرهنگی در شهر اراک، افزود: این در حالی است که شهر اراک استثنایی ترین شهر به لحاظ ساخت مهندسی بوده و در بافت تاریخی شهر تمام نیازهای شهری دیده شده است.

مخلص‌الائمه با توجه دادن هنرمندان به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب و چالش تحمیلی عفاف و حجاب، افزود:  از هنرمندان استان و حوزه هنری انتظار داریم فراتر از کلیشه‌ها به صورت جدی به این حوزه ورود کنند و نوع مواجهه‌ی متفاوتی را در بحث هنری داشته باشیم.

مخلص‌الائمه همچنین به تحولات منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و خاطرنشان کرد: در این رابطه هنرمندان هنوز به صورت جدی وارد میدان نشده‌اند و باید برای روایت اول با جدیت و کار هنری فاخر به تبیین بپردازیم.

در حاشیه حضور استاندار مرکزی در حوزه هنری استان، نمایشگاه گروهی نقاشی"بوم سرخ" گالری سوره حوزه هنری افتتاح و در معرض دید عموم قرار گرفته است. در این نمایشگاه ۱۷ اثر نقاشی از ۱۲ هنرمند نقاش استان به نمایش درآمده و تا  ۲۶ فروردین ماه دایر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار