حجت‌الاسلام محمدی گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و تقرب به درگاه الهی بود و بعد از آن باید این روحیه را تقویت کرد.
کد خبر: ۹۵۹۰۷۵۴
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از تفرش؛حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه تفرش در آستانه عید سعید فطر و در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج گفت:ماه مبارک رمضان ماه بندگی از سوی خداوند متعال است که همه اعمال و کردار و حتی خواب مومن نیز در این ماه عبادت محسوب می شود. مومنانی که در ماه مبارک رمضان، برای رضای خداوند روزه گرفته اند و از مبطلات روزه خودداری کرده اند، در روز عید فطر منتظر دریافت پاداش هستند.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر فضیلت و معنویت این ماه مبارک افزود:در حقیقت مومنان در ماه مهمانی خدا با شرکت در ضیافت الهی به صفای باطنی دست پیدا کرده اند و باید بکوشند تا بعد از عید سعید فطر این روحیه استمرار یابد.

وی در ادامه افزود:تمام اعمال و آدابی که برای شب و روز عید فطر ذکر شده، شکرگزاری از خداوندی است که فرصت بندگی و عبادت، توبه و رهایی از وسوسه‌های شیطان را در ماه رمضان به انسان عطا کرده واین عید بزرگ بهترین فرصت برای دستیابی به فضائل اخلاقی می باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی ناحیه تفرش ماه مبارک رمضان را یک ماه بندگی و بنده نوازی از سوی خداوند متعال خواند وگفت:در این ماه همه اعمال و کردار و حتی خواب مومن نیز در این ماه عبادت محسوب می شود. مومنانی که در ماه مبارک رمضان، برای رضای خداوند روزه گرفته اند و از مبطلات روزه خودداری کرده اند، در روز عید فطر منتظر دریافت پاداش هستند.

حجت‌الاسلام محمدی در خصوص اهمیت پرداخت فطریه، گفت: از امام صادق(ع) روایتی نقل شده که ایشان می فرماید: إنّ مِن تَمامِ الصَّومِ إعطاءَ الزَّکاةِ -یعنی الفِطرَةَ - کما أنَّ الصَّلاةَ علی النبِی صلی الله علیه وآله مِن تَمامِ الصّلاةِ، لأ نّه مَن صامَ ولَم یؤَدِّ الزَّکاةَ فلا صَومَ لَهُ إذا تَرَکَها مُتَعَمِّداً؛ از شرایط درستی روزه، دادن زکات یعنی فطریه است؛ هم‌چنان که تمامیت نماز به صلوات فرستادن بر پیامبر صلّی الله علیه و آله است؛ اگر کسی روزه بگیرد و عمداً فطریه ندهد، روزه‌اش بی‌فایده است.

پایان خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار