سالار جیریایی گفت:هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین و ترویج هنر متعهد و انقلابی و همچنین تجلیل از هنرمندانی است که در این عرصه فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۹۰۴۸۰
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سالار جیریایی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مرکزی  در نشست با اصحاب رسانه، با اشاره به سالگرد شهادت شهید مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب، گفت: این هفته با هدف پاسداشت هنر متعهد و انقلابی و تجلیل از هنرمندانی که در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، نام‌گذاری شده است.


وی افزود:هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین و ترویج هنر متعهد و انقلابی و همچنین تجلیل از هنرمندانی است که در این عرصه فعالیت می‌کنند.


جیریایی تاکید کرد:این هفته می‌تواند به همگرایی و همدلی بین نهادهای فرهنگی و هنرمندان کمک کند و بر همین اساس برنامه های مشترکی در دستور کار قرار گرفته است و اجرای بیش‌ از 30 عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان مرکزی تدارک دیده شده است.


وی تاکید کرد: یکی از برنامه های شاخص هفته هنر تجلیل از هنرمندان استان است که امسال با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد و بسیج هنرمندان استان انجام می شود و ملاک انتخاب تولید مستمر و تأثیرگذار هنری، فعالیت تربیتی، برگزیدگان جشنواره های استانی و ملی، اقدامات عام المنفعه و جهادی در عرصه هنر است.


رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مرکزی با اشاره به تدوین سند زیست بوم و نقشه حوزه هنری استان مرکزی افزود: بر اساس پژوهش صورت گرفته محور اصلی فعالیتهای حوزه هنری در سال جاری روایت مفاخر هویت ساز استان است و واحدهای مختلف در این راستا حرکت خواهند کرد.

وی گفت:در زمینه هنرهای تصویری ساخت 2 مستند با موضوع زندگی شهید محمدحسین ساعدی و شهید علیرضا شاملو به تصویب رسیده است و مراحل پیش تولید آن توسط 2 هنرمند مستندساز بومی استان آغاز شده است همچنین در زمینه آفرینش ادبی هدف اولیه روشن نگه داشتن چراغ شعر و داستان و تربیت شاعران و نویسندگان تازه نفس است و در مرحله بعدی برگزاری نشستهای تخصصی و جشنواره ادبی با محوریت مفاخر ادبی استان خواهد بود.


جیریایی بیان داشت:در هنرهای نمایشی برمبنای معرفی مفاخر هویت ساز سال گذشته برنامه قصه های خوب برای بچه های خوب در مدارس اجرا شد و این برنامه به شکل کاملتری در هفته هنر انقلاب و سال جاری ادامه پیدا میکند. تولید نمایشهای صحنه ای و خیابانی دیگری هم در دستور کار قرار دارد لذا در هنرهای تجسمی بنا بر فعالیت متعادل در شاخه هایی مختلف چون خوشنویسی، گرافیک، نقاشی، عکس و ... است و کارگاههای آموزشی و رویدادهای تولید آثار هنری و نمایشگاهها ساماندهی شده اند.


"لوح مبین" با موضوع معجزه قرن کربلایی کاظم ساروقی رونمایی می شود


رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مرکزی تصریح کرد:در حوزه ادبیات پایداری راه اندازی مرکز روایت استان که ادبیات مقاومت و پیشرفت را شامل می شود برنامه ریزی شده است. در بحث رصد سوژه های مرتبط نیز بیش از 1700 سوژه شناسایی در شهرستانهای مختلف استان شده اند.


وی اظهار کرد:در سال گذشته نیز 2 کتاب می آیی پیش ما و دکلهای سر به فلک کشیده رونمایی شدند و 4 کتاب دیگر(کمین 5، دوربرگردان آخر، دریاچه ماهی و جلد چهارم تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی) هم در دست چاپ قرار دارند که دریاچه ماهی توسط انتشارات سوره چاپ در هفته آینده رونمایی می شود.


جیرایی خاطر نشان کرد:تولید در زمینه آسیبهای اجتماعی، فعالیت دفتر هنر مردمی در مناطق حاشیه نشین و محروم، برگزاری جلسات تخصصی نقد آثار و رویدادهای هنری استان، پاتوق فیلم، برگزاری دوره های استعدادیابی از دیگر برنامه های حوزه هنری استان مرکزی در سال جاری است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار