خبرهای داغ:
ابراهیمی هژیر خبر داد

برگزاری دوره‌های روان‌شناسی رشد و یادگیری برای مربیان کانون‌های پرورش فکری در همدان

همدان-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از برگزاری دوره‌های روان‌شناسی رشد و یادگیری برای مربیان کانون‌های پرورش فکری استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۰۱۸۵
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر در اولین جلسه شورای نخبگان با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایگاه تنفس، تردد و زیست برای کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: در سال جاری به دنبال برگزاری دوره آموزشی حضوری روان‌شناسی رشد و یادگیری برای مربیان کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان هستیم.

وی افزود: تربیت نوجوان ثروت‌آور که از دستورات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، از برنامه‌های مهم و با اهمیت کانون در سال جدید است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان یک قدمت ۶۰ ساله دارد، عنوان کرد: در سال ۱۳۴۲ هنگامی که از حضرت امام خمینی (ره) سوال می‌شود که با چه کسانی قصد مبارزه علیه شاه را دارید، ایشان عنوان می‌کنند که سربازان من در گهواره‌ها هستند و این فرمایش امام (ره) سال‌ها بعد در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس محقق می‌شود.

وی از تاسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۴۴ توسط رژیم شاهنشاهی و طاغوت خبر داد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دو نهاد در زمینه نوجوانان و جوانان فعالیت داشت که یکی از آن‌ها کانون‌های پرورش فکری و دیگری خانه‌های جوان بودند که بعد از بررسی‌های صورت گرفته در آن دوران، قرار بر این شد که فعالیت کانون امتداد داشته باشد.

ابراهیمی هژیر از اجرای ۶۲ فعالیت در سطح کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: بیشترین فعالیت کانون در زمینه قصه‌گویی، فیلم و انیمیشن و برنامه‌های هنری است.

وی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است، ابراز کرد: خدمات‌رسانی کانون برای کودکان ۴ سال تا جوانان ۲۲ سال است و در حوزه کودک، فعالیت‌های خوب و منسجمی صورت گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ابراز نگرانی از فعالیت‌های کمرنگ کانون در حوزه نوجوانان، خاطرنشان کرد: برای انجام برنامه‌های حوزه نوجوانان نیاز به استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی داریم.

وی از تشکیل شورای نخبگان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور صاحب نظران و افراد خبره حوزه کودک و نوجوان خبر داد و افزود: به دنبال این هستیم تا با برگزاری این جلسات، برنامه‌های خوب و متنوعی را برای جامعه هدف خود به ویژه نوجوانان عزیز استان همدان برگزار کنیم.

ابراهیمی هژیر از اجرای طرح «کانون یاران» در سطح مدارس متوسطه اول و دوم خبر داد و عنوان کرد: با شروع این طرح شاهد ارتباط بیشتر کانون با مدارس خواهیم بود و قرار است که در این طرح یک نفر از دانش‌آموزان هر مدرسه به عنوان رابط کانون با مدرسه معرفی شود و شاهد شکل‌گیری کانون همانند سایر تشکل‌های دانش‌آموزی مانند بسیج دانش‌آموزی، هلال احمر، انجمن اسلامی، شورای دانش‌آموزی، سفیران سلامت و... باشیم.

وی با بیان اینکه سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در اجرای برنامه‌های کانون مشارکت و همکاری خوبی دارد، بیان کرد: در قالب طرح شباب با هدف «شناخت بیشتر، آرامش بیشتر» تاکنون بیش از ۴۱۱ کارگاه تخصصی به مدت دو ماه برای عموم مردم از سوی سپاه همدان برگزار شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اینکه آموزش مربیان و کارکنان کانون از اولویت بالایی برخوردار است، ابراز کرد: در سال جدید به دنبال برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی حضوری برای این افراد با محوریت روان شناسی رشد و روان شناسی یادگیری هستیم.

وی از برگزاری جلسات شورای نخبگان به صورت ماهانه و مستمر با حضور صاحب نظران حوزه کودک و نوجوان خبر داد و عنوان کرد: در این جلسات نیاز سنجی حوزه نوجوانان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

ابراهیمی هژیر از راه‌اندازی باشگاه نوجوانان نخبه و ایده‌پرداز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خبر داد و افزود: با شکل‌گیری این باشگاه، نوجوانان عضو می‌توانند ایده، پیشنهادات و برنامه‌های مورد نظر خود را جهت بررسی بیان کرده و بعد از آن، در صورت تایید توسط شورای نخبگان در اجرای آن اقدام شود.

در ادامه جلسه، اعضای حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخته و سوابق خود در حوزه کودکان و نوجوانان را بیان کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار