خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

پیشی گرفتن از رهبر و امام جامعه موجب هرج و مرج در اجتماع می‌شود

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با بیان اینکه در همه مسائل نباید بر خدا و رسول خدا (ص) پیشی گرفت، گفت: پیشی گرفتن از رهبر و امام جامعه موجب هرج و مرج در اجتماع می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۰۱۶۰
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در محفل قرآنی سپاه انصار الحسین (ع) همدان اظهار کرد: مردم عزیز ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور چشمگیری داشتند که از این بابت باید به درگاه الهی سپاسگزار باشیم و ان شاءالله این حضور پرشور و مبارک مقدمه‌ای برای انتقام از خون شهدای عزیزمان خواهد بود.

وی گفت: سوره حجرات یکی از سوره های اخلاقی و آدابی قرآن کریم است که تفسیرهای مستقلی درباره آن نوشته شده است و به بیان آداب مختلف اجتماعی سیاسی و آداب ارتباط با خدا و رسول خدا(ص) می‌پردازد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با اشاره به تفسیر آیه اول سوره حجرات افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید که در هیچ امری بر خدا و رسول خدا (ص) پیشی نگیرید و از آنجایی که هیچ مصداقی در این آیه اشاره نشده است دلیل بر آن است که در همه مسائل از جمله مسائل سیاسی عبادی اعتقادی و فکری و اجتماعی نباید بر خدا و رسول خدا (ص) پیشی گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از مسائل مهم و ابعاد مختلف پیشی نگرفتن، ارتباط امت با رهبر جامعه است زیرا پیشی گرفتن از رهبر و امام جامعه موجب هرج و مرج در اجتماع می‌شود، در نتیجه مردم باید متوجه شوند در مسائل مختلف نباید از رهبر جامعه سبقت بگیرند.

نجاری با اشاره به پیامدهای پیشی گرفتن افراد از امام و رهبر جامعه در طول تاریخ اسلام گفت: وقتی مردم تابع محض رهبر و امام جامعه نباشند وحدت از بین خواهد رفت که نمونه‌هایی از آن در طول تاریخ اسلام وجود دارد؛ از جمله آن می‌توان به قربانی کردن عده‌ای پیش از انجام قربانی توسط پیامبر(ص) اشاره کرد.

وی با اشاره به پیام آیه اول سوره حجرات افزود: حلال کردن حرام خدا و حرام کردن حلال خدا پیشی گرفتن از دستورات خدا است، پس سرچشمه قانون و گفتار ما باید سنت پیامبر(ص) و دستورات خدا باشد زیرا حکم خدا همان حکم رسول خدا (ص) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار