فرمانده سپاه الغدیر با تأکید بر ضرورت رساندن پیام شهدا به نسل آینده گفت: ثمره برگزاری یادواره شهدا همین است که پیام شهدا را به جوانان و نسل‌های آتی برسانیم.
کد خبر: ۹۵۸۸۹۹۴
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع‌کمالی در مراسم یادواره شهدای طزرجان که در محل حسینیه فاطمیه طزرجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا با تأسی و الگو گیری از ائمه اطهار توانستند به آنچه می‌خواستند و آرزویشان که شهادت بود، دست یابند؛ ضرورت دارد ما نیز به پیروی از آنان خصلت‌های ائمه را الگوی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: بنا به احادیث و روایات از امام حسن (ع)، حضرت علی (ع) فردی تلاشگر بود و هیچ روز بیکاری در طول زندگی آن امام همام نبوده است؛ گرچه وانمود کردند که حضرت علی (ع) خانه‌نشین شد؛ اما این‌گونه نیست و‌ایشان هیچ روز بدون کار و تلاش مخلصانه برای خدا و اسلام در زندگی خود نداشته‌اند.

زارع‌کمالی افزود: حضرت علی (ع) که بازوی قدرتمندی برای پیامبر اکرم (ص) بود و به همه امور دنیوی و مادی پشت پا زده بود؛ این از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت علی (ع) است. ما نیز به‌مانند شهدا و ائمه اطهار باید قوی و مستقل باشیم؛ چراکه این خصیصه ضامن آزادی، هویت و کرامت انسانی است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در خصوص ویژگی‌های شهدا با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل‌عمران اظهار کرد: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ، (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: بارزترین ویژگی شهدا در آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران آمده است؛ با وجود آنکه همه مردم در بهشت روزی می‌خورند، اما روزی شهدا و دیگران متفاوت بوده و آن‌ها نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

زارع کمالی با بیان اینکه شهدا به برکت تبعیت از امامین انقلاب، توسل به ائمه اطهار (ع) و توکل به خداوند منان به این جایگاه عظیم رسیدند، گفت: آن‌ها دشمنان نظام و انقلاب را شناخته و نقشه‌های آنان را خوب درک کردند؛ به‌موقع عمل کرده و در عمل نشان دادند، ولایی و خدایی هستند؛ این مهم‌ترین پیام شهدا است و ما را به این مسیر و ادامه دادن آن دعوت می‌کنند.

وی افزود: درصورتی‌که بخواهیم شهدایی عمل کنیم، امروز مهم‌ترین وظیفه من و شما این است که هم، چون شهدا «عاشورایی» فکر و عمل کرده و نقشه‌های دشمن را به‌خوبی بشناسیم. دشمن تلاش می‌کند با اسلام‌ستیزی، اسلام هراسی و اسلام‌سازی که پیاده‌سازی کرده است، هویت مردم ما را که به خاطر حفظ آن، خون‌ها داده‌ایم، متزلزل شود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: دشمن مرجعیت را هدف گرفته و تلاش دارد، با قداست زدایی از طریق تخریب نماد‌های مثبت نظام، تولید واژه‌های منفی و تصویرسازی حساسیت جامعه را نسبت به مقدسات و باور‌ها و هویت ایرانی و اسلامی بزداید و در نهایت هویت مردم ایران را تخریب کند.

وی تأکید کرد: راه مشخص است؛ راه استقامت، ایستادگی، استکبارستیزی، پیروی و درس گرفتن از شهدا است؛ نباید اجازه دهیم این مسیر و هدف را که برای آن هزینه و خون داده‌ایم، دشمنان جابه‌جا کنند.

زارع‌کمالی با اشاره به سخن رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، گفت: کار زنده نگه‌دارندگان یاد شهدا، جهاد است؛ کار آنان همچون کار امام سجاد و حضرت زینب (س)، تبیین و روایتگری است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم مسیر آزادگی و استقلال را زنده نگه داریم، باید اخلاص، تقوا و خدا باوری شهدا را مردم گوشزد کرده و همچنین خانواده‌های شهدا را گرامی داریم.

زارع‌کمالی با تأکید بر ضرورت رساندن پیام شهدا به نسل آینده گفت: ثمره برگزاری یادواره شهدا همین است که پیام شهدا را به جوانان و نسل‌های آتی برسانیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره بر اینکه مسئله غزه مهم‌ترین مسئله‌ای است که امروز جهان اسلام با آن مواجه است، تصریح کرد: مردم مظلوم غزه با تقدیم ۵۰ هزار شهید و مفقود در برابر استکبار جهانی قد علم کرده و این مردم‌ایستادگی را از مقاومت ایران در برابر استکبار یاد گرفته‌اند.

وی با اشاره به جنایات متعدد رژیم صهیونیستی در غزه، ادامه داد: تمدن غرب و استکبار خوی وحشی‌گری خود را به جهان نشان داد؛ قتل‌عام کودکان و تعرض به زنان جزئی از ویژگی تمدن غرب است.

زارع‌کمالی با تأکید بر اینکه امروز وظیفه من و شما دفاع از مظلومیت فلسطین و حمایت از آنان است، بیان کرد: نباید بگذاریم دشمن به هدف خود دست یابد، تبیین در زمینه‌های مختلف از جمله وضعیت غزه و کشتار آنان و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی ضرورت دارد.

وی با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی قدس گفت: این روز، روز همبستگی ما مسلمانان است؛ حرکت در این مسیر، حرکت در مسیر شهدا است؛ یعنی‌ایستادگی در برابر استکبار جهانی و حمایت از مظلوم مقتدر. امیدوارم با حضور در راهپیمایی روز قدس منتج به نابودی هرچه سریع‌تر رژیم کودک کش اسرائیل بشود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار