مدیر مؤسسه خیریه امام هادی (ع) در تایباد گفت: مساجد علاوه بر اینکه مکانی برای انجام عبادت هستند باید پایگاهی برای رفع محرومیت شوند؛ زیرا رسیدگی به محرومان در اسلام سفارش زیادی شده است.
کد خبر: ۹۵۸۸۸۷۵
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، حجت‌الاسلام حیدر سجادی اظهار کرد: مؤسسه خیریه امام هادی (ع) واقع در مسجد امام هادی (ع) تایباد مرکزی برای مراجعه مستمندان و محرومین است. همچنین باتوجه‌به شناسایی محرومان در مناطق روستایی، تاکنون ۲۵ روستا شناسایی شده و به‌صورت مستمر در ایام مختلف سال به خانواده‌های نیازمند ساکن در این مناطق کمک می‌شود.

 وی افزود: سرکشی مستمر به روستاهای شناسایی شده و ارتباط با محرومین در کنار فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی، باعث شده بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های اقشار و نسل‌های مختلف به‌ویژه جوانان در این مناطق احصاء شده تا با کمک خیرین برای رفع مشکلات اقدام شود.

 سجادی مسجد را سنگری برای ارتقای آگاهی‌بخشی به مردم به‌ویژه نسل جوان دانست و بیان کرد: در همین راستا دوره‌های مختلفی برگزار و از ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای خدمت به محرومین استفاده می‌شود.

 وی عنوان کرد: سرکشی به اغلب روستاهای اطراف برای تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی، شناسایی و کمک به خانواده‌های محروم، توزیع بسته‌های معیشتی، جذب خیر برای تأمین جهیزیه، کمک‌هزینه تحصیلی و... از مهم‌ترین اقدامات در راستای رفع محرومیت در این شهرستان مرزی است.

 مدیر مؤسسه خیریه امام هادی (ع) در تایباد ضمن تقدیر از خیرین و همراهی و تعامل نهادهایی مانند ناحیه مقاومت بسیج، کمیته امداد امام خمینی (ره)، کانون‌های مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان در ارائه خدمات به محرومین خاطرنشان کرد: شناسایی افراد برای تأمین نیازها از طریق خیرین یکی از رویکردهای مهم این مؤسسه است. همچنین در زمینه اشتغال جوانان به دلیل کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های اخیر، کشاورزی که یکی از مشاغل پایدار در این شهرستان بوده کاهش‌یافته و عده زیادی را بیکار کرده است؛ ازاین‌رو با کمک خیرین و معتمدین افراد واجد شرایط باتوجه‌به مهارت‌هایی که دارند به واحدهای صنعتی مانند کارگاه‌ها، شن شویی‌ها و... معرفی می‌شوند.

 وی در ادامه توضیح داد: یکی دیگر از موضوعاتی که برخی خانواده‌ها با آن درگیر هستند و مساجد را محلی امن برای مراجعه می‌دانند، گرفتاری به آسیب‌های اجتماعی است؛ بسیاری از افرادی که در این حوزه مراجعه می‌کنند زوجینی هستند که به دلیل اختلاف در شرف طلاق هستند که با مشاوره و ارائه راهکارهای مناسب به زندگی برمی‌گردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار