مصطفوی تأکید کرد

ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان و شهادت مولای متقیان در روز طبیعت

همدان-سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و شهادت مولای متقیان در روز طبیعت و پاسداری از منابع طبیعی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۸۸۵۲۳
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸

سیدهادی مصطفوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تاکید بر ضرورت صیانت از پارک‌ها، جنگل‌ها، باغات، تفرجگاه‌ها، مراتع و منابع طبیعی و رودخانه‌ها و نیز آثار تاریخی و باستانی، اظهار کرد: نهادهای اجرایی و ضابطین خاص دادگستری نظیر اداره منابع طبیعی، اداره راه و شهرسازی، شهرداری، شرکت آب منطقه‌ای مکلف هستند ضمن اطلاع‌رسانی لازم و آگاهی‌بخشی به همشهریان و آموزش نحوه صیانت از منابع طبیعی به شهروندان، با هرگونه وقوع بزه احتمالی در این حوزه برخورد کرده و متخلفین را نیز به مراجع قضائی معرفی کنند.

وی با اشاره به مصادف شدن روز طبیعت با سالروز شهادت مولی‌ الموحدین امیرالمومنین حضرت علی(ع) افزود: در شب‌های پرخیر و برکت قدر ضمن حفظ شعائر اسلامی و میزبانی شایسته از گردشگران، در حفظ و صیانت از حرمت این ایام، همکاری لازم را با مسئولین و نیروی انتظامی به عمل آورند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی یا جرم مشهود، موارد را از طریق سامانه سجام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برای پیگیری به نشانی https://sajam.eadl.ir  گزارش کنند.

*ضرورت اجرای وظایف قانونی از سوی کمیسیون نظارت مطابق قانون نظام صنفی

وی بیان کرد: طی مکاتبه‌ای خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر مواد ۳۷ و ۴۹ قانون نظام صنفی، دستور لازم برای اقدام قانونی پیرامون نحوه فعالیت اتحادیه‌ها و صنوف صادر شد.

مصطفوی افزود: وظایف قانونی اتاق اصناف متذکر شد تا با قید فوریت کمیسیون نظارت برای ایفاء وظایف قانونی خود در نظارت بر صنوف، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف و پیشگیری از وقوع جرم یا تخلف صنفی در ایام ماه مبارک رمضان اقدام کنند و با قید فوریت با افراد متخلف حقیقی و حقوقی برخورد لازم قانونی را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار