حجت الاسلام عبدی گفت:در این شب است که مقدرات یک سال انسان ها مشخص می‌شود، از با پر فیوض ترین اعمال در این سه شب " احیاء" است که به معنای نکو داشتن یک شب تا صبح است
کد خبر: ۹۵۸۸۴۳۰
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

حجت الاسلام ماشالله عبدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت:شب های قدر راهی و فرصتی برای خودسازی و تکامل است و باید از این فرصت به بهترین شکل برای طلب بخشش و آمرزش اعمال از خدای متعال و کسب فضایل معنوی و روحی استفاده کرد.

وی افزود: شب قدر، شبی است که قرآن کریم به یک‌باره بر پیامبر اعظم(ص) نازل شده و در آن تقدیر بندگان خدا تعیین می‌شود و در این شب پر برکت فاصله زمین و آسمان به هم رسیده و دعای مردم مستجاب می‌ شود در این شب هاست که انسان‌های بیدار و شب زنده دار در این شب‌، با مناجات و احیا، روح و دل را صفا داده و خود را برای درک سرنوشت ‌خوب آماده می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله بیان کرد:در این شب است که مقدرات یک سال انسان ها مشخص می‌شود، از با پر فیوض ترین اعمال در این سه شب " احیاء" است که به معنای نکو داشتن یک شب تا صبح است. پس بایستی که در چنین شبی انسان از اعمال خطای خود استغفار کند چرا که  این شب شب توبه است و خدای متعال در آن بندگانش را مورد اکرام خاص خود قرار می‌دهد.

حجت الاسلام عبدی گفت:شب قدر در اصل  جبران خطاهای گذشته و شب نزدیک شدن به ذات اقدس باری تعالی است که در این میان جوانان و نوجوانان از آنجا که نزد خداوند جایگاه ارزشمندی دارند از مرتبه ای مهم نیز برخوردار هستند.

وی عنوان کرد:به معنای واقع احیای شب های قدر، احیای جایگاه انسانیت بوده و دل‌ها را زنده می‌کند و پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل‌بیت (ع) بر احیای شب قدر و سپری‌کردن آن با دعا، نماز و قرآن سفارش کرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله خاطرنشان کرد: در این شب ها باید به دنبال لحظاتی از تدبر و تفکر بود و تلاش کرد با خواندن قرآن، نماز، دعا و استغفار، به اصلاح نفس پرداخت و لحظات این شب را که به‌عنوان شبی برای آمرزش گناهان و نگاه خاص الهی شناخته شده است، از دست نداد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار