خبرهای داغ:
ساخت و بازسازی ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه در نیروگاه رامین اهواز با تلاش متخصصان بومی انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۸۸۱۹۳
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: کارگاه‌های ساخت و بازسازی این نیروگاه در چند سال اخیر روند رو به رشد و مطلوبی را در ساخت و بازسازی قطعات داشته اند و این امر جز با تلاش، همفکری، برنامه ریزی و بالا بردن دانش و استفاده از تجربیات گذشته متخصصین این نیروگاه امکان پذیر نبود.


محسن حافظی افزود: ما با این رویکرد مشارکت جمعی کارکنان و مدیران توانستیم در سال ۱۴۰۲ اقدام به ساخت و بازسازی تعداد ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه نیروگاهی کنیم که این اقدامات ضمن صرفه جویی‌های ارزی و ریالی، کاهش یافتن زمان تعمیرات واحد‌ها و در نهایت باعث پایداری بیشتر واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور شده است.


وی تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده در این مجموعه را ۴ هزار و ۴۴۹ قطعه و تعداد تفکیکی بازسازی شده را ۳ هزار و ۴۰۲ قطعه با مجموع ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه برشمرد.


حمدالله ممبینی، مدیر کارگاه‌های عمومی نیروگاه رامین اهواز با اشاره به دانش و تجربه فنی کارکنان نیروگاه مهم‌ترین قطعات مورد ساخت و بازسازی در نیروگاه رامین را ساخت شافت بوسترپمپ به همراه متعلقات، ساخت شافت کندانسیت پمپ، ساخت شافت والو ۱۱۰۱، ساخت بوش درامی کندانسیت پمپ، ساخت چرخ دنده حلزونی مدولی گیربگس سیستم کنترل توربین، ساخت کرنت بولت ژنراتور، ساخت پیچ‌های بشکه توربوفیدپمپ، ساخت سیت متحرک رگلاتور۲۱۶، ساخت سیلندر و پیستون پمپ اسید خنثی سازی، تراش و ترمیم پروانه‌های شافت توربوفیدپمپ، سایز نمودن و تراش تیپسیل‌های دیافراگم‌های توربوفیدپمپ عنوان کرد.


نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور می‌باشد که علاوه بر تولید برق پایدار، توانسته است بخش زیادی از قطعات مورد نیاز را با توان متخصصین خود مورد ساخت و بازسازی قرار دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها