مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بارش‌های بهاره اخیر، همه پروژه‌های آبخیزداری استان آبگیری شدند.
کد خبر: ۹۵۸۷۹۷۶
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سعید جاویدبخت در جمع خبرنگاران از آبگیری و اثربخشی همه سازه های آبخیزداری استان طی بارش های اخیر خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تا‌کنون در سطح استان حدود ۲/۶ میلیون متر مکعب انواع پروژه‌های آبخیزداری اعم از سازه های سنگی ملاتی، گابیون، بندهای خاکی و سازه‌های تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی در استان اجرا شده است، گفت: این پروژه‌ها در کنترل سیلاب، ذخیره آب، پیشگیری از فرسایش و افزایش آب قنوات و چاه ها نقش اساسی دارند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم با اشاره به احداث سازه‌های آبخیزداری، حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی، تاسیسات و ابنیه، نظیر جاده‌ها، پل‌ها، مزارع پرورش ماهی، افزایش طول عمر سدهای پایین دست را از مزایای پروژه‌های آبخیزداری دانست و گفت: سالانه حدود 40 میلیون متر مکعب مهار سیلاب و 1/2 میلیون متر مکعب کنترل فرسایش خاک انجام می شود و ارزش ریالی حفاظت آب و خاک حاصل از این سازه ها حدود 200 میلیارد تومان در سال برآورد می‌شود.

میرفردی همچنین هشدار داد با توجه به ظرفیت گردشگری این پروژه‌ها، گردشگران در هنگام بارندگی و آبگیری سازه‌های آبخیزداری، از نزدیکی به آنها خودداری کنند تا از وقوع حوادث ناگوار احتمالی جلوگیری شود‌.

 

ارسال نظرات