آمادگی خوزستان برای حضور در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بر حضور حداکثری شرکت‌های با قابلیت صادرات و واردات جهت ارائه محصولات و ظرفیت‌های استان با تکیه بر زنجیره ارزش در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۸۷۹۱۰
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمد راضی جلالی درنشست هماهنگی دستگاه‌های اجرایی جهت حضور استان خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو بیان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه هیات‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بین المللی از سراسر جهان حضور خواهند یافت و شرکت‌های بزرگ نسبت به ارائه محصولات و توانمندی‌های خود اقدام خواهند کرد افزود: حضور در این نمایشگاه فرصت مناسبی جهت ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های استان خواهد بود.

معاون اقتصادی استاندار از اختصاص غرفه‌هایی با نام استان‌ها در این نمایشگاه خبر داد و گفت: با حضور مدیران استانی، امکان مذاکره، تبادل نظر، ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های استان به منظور جذب سرمایه گذار و همچنین ارتباط با فعالین اقتصادی داخل و خارج کشور ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: بر اساس اعلام وزارت کشور در نمایشگاه سال جاری تعداد زیادی از وزاری صنعت، معدن و تجارت کشور‌های دیگر نیز حضور پیدا خواهند کرد و بهمین دلیل این نمایشگاه از اهمیت ویژه‌ای نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته برخوردار خواهد بود.

محمد راضی جلالی تصریح کرد: جهت هماهنگی در راستای حضور قوی و گسترده‌ی استان در این نمایشگاه، نشستی با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله اتاق بازرگانی، صنعت و معدن، شرکت شهرکها، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی شیلات و میراث فرهنگی برگزار شد.

وی علت انتخاب این دستگاه‌ها را محوری‌تر بودن این دستگاه‌ها دانست و گفت: یکی از وظایف اصلی که بر عهده استان است، ارائه محصولات و توانمندی‌های استان با تاکید بر زنجیره‌های ارزش منتخب استان در حوزه شیلات، محصولات کشاورزی و خرما است.

راضی جلالی ادامه داد: کمیته اجرایی برگزاری نمایشگاه با حضور اعضا و نمایندگان دستگاه‌ها بزودی عملیاتی خواهد شد؛ محور اصلی برگزاری نمایشگاه اتاق بازرگانی، شیلات و جهاد کشاوری استان است و دستگاه‌های دیگر بصورت پیشتیبان فعالیت خواهند کرد و طی روز‌های آتی نشست‌های تکمیلی جهت برنامه ریزی نحوه حضور و نحوه ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان برگزار خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار به اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی، به شرکت‌های زیرمجموعه‌ی دارای توانمندی‌های صادراتی و پیگیری جهت مشارکت گسترده این شرکت‌ها در نمایشگاه، در قالب غرفه‌های تخصصی تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار