در بیانیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در محکومیت جنایت رژیم غاصب اسرائیل در بیمارستان شفای غزه آمده است

جنایت اخیر رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین انسانی و بین المللی است

تبریز- دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دنبال تکرار جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان های فلسطین با انتشار بیانیه ای جنایت و کشتار دسته جمعی کودکان، زنان، کادر درمان و مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین در بیمارستان شفای غزه را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۵۸۷۸۶۴
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در متن این بیانیه آمده است:

رژیم غاصب صهیونیستی در ادامه جنایات و رفتارهای غیرانسانی اقدام به هتک حرمت و کشتار کادر درمانی، زنان، کودکان و آوارگان فلسطینی در بیمارستان شفای غزه کرده است.

محاصره بیمارستان شفا از سوی جانیان صهیونیستی باعث جان باختن مردم بی دفاعی شده است که تنها پناهشان مجموعه درمانی بوده و تداوم این روند، نماد عینی نسل کشی توسط رژیم کودک کش اسرائیل است.

هتک حرمت و کشتار زنان فلسطین در این بین لکه ننگ دیگری بر پیشانی رژیم صهیونیستی است که نشان از عدم پایبندی و نقض تمامی کنوانسیون های بین المللی است. مدعیان دروغین حقوق زنان با سکوت خود سازمان های بین المللی را در نادیده گرفتن فجایع انسانی در غزه و فلسطین همراهی می کنند و شکستن این سکوت، ورود جدی افراد حامی و فعالان حوزه زنان را در دنیا طلب می کند.

با توجه به ماده ۱۹ کنوانسیون ژنو، حمله به مراکز درمانی ممنوع بوده و این رفتارهای غیرانسانی و تعرض و هتک حرمت به حریم بانوان و شکنجه و کشتار مردم بی دفاع و به شهادت رساندن آنان، نقض آشکار قوانین انسانی و بین المللی است.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ضمن ابراز همدردی و همراهی با مردم مظلوم فلسطین و انزجار از اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی، آماده هرگونه کمک و اقدام تحت فرمان مقام عظمای ولایت است.

بدون شک محاکمه آمران، عاملان و حامیان این قبیل فجایع انسانی ضرورتی انکار ناپذیر است و مردم آزاده دنیا همراه و هم قدم با تداوم مسیر برحق فلسطین هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها