خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام آزادیخواه:

مردم‌محوری، اقتصاد و تولید را به سمت سلامت می‌برد

همدان- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در حوزه اقتصاد، اشتغال و تولید، مردم محور باشیم، اقتصاد به سمت سلامت می‌رود.
کد خبر: ۹۵۸۷۷۴۹
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
مردم‌محوری، اقتصاد و تولید را به سمت سلامت می‌برد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام احد آزادیخواه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نام‌گذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» دارای مفاهیم زیادی است، اظهار کرد: اگر در حوزه اقتصاد، اشتغال و تولید، مردم محور باشیم، اقتصاد به سمت سلامت می‌رود.

وی بیان کرد: در این حوزه یکی از انتقاد جدی ما به بانک‌های عامل و دولت‌ها است که در بحث خصوصی‌سازی بسیار ضعیف عمل کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: بانک‌های عامل به جای اینکه تسهیل‌گر باشند و امکانات مالی برای بنگاه‌های بخش خصوصی ایجاد کنند، خودشان بنگاه بخش خصوصی شده‌اند و این یک بیماری خطرناک در اقتصاد ما ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: مجلس دوازدهم تمام توان خود را برای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» به کار خواهد بست.

آزادیخواه با بیان اینکه شور و نشاط انتخاباتی محرز بود و جشن بزرگ سیاسی در این شهرستان اتفاق افتاد، بیان کرد: تنوع داوطلبان و حضور حدود ۶۰ نفر در این عرصه، حکایت از گستردگی رقابت داشت و برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور از استاندار همدان و فرماندار ملایر که امور را خوب مدیریت کردند و هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی که خوب پای کار بودند، قدردانی می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه تایید انتخابات ملایر و حوزه‌های انتخابیه استان از سوی شورای نگهبان، برای هیچ کسی و هیچ جریانی سوالی باقی نگذاشت و این یک برگ برنده برای مردم بود، ادامه داد: برای سومین دوره متوالی، مردم به من اعتماد کردند و این مسئولیت خطیر و مهمی است و باید به اعتماد مردم پاسخ دهم.

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم به مهمترین اقدامات و برنامه‌های خود در سطح ملی و شهرستانی اشاره و بیان کرد: اساسی‌ترین مطالبه مردم حوزه معیشت، اشتغال و ازدواج جوانان است و در سطح ملی تابعی از متغیرهای مختلف است.

وی تاکید کرد: وقتی صحبت از معیشت می‌کنیم، باید راهبردش را در سیاست خارجی تبیین و وقتی صحبت از اشتغال و جهش تولید می‌کنیم، باید حوزه واردات و صادرات را مهندسی و به تولید داخلی، خانه‌های خلاق، ایده‌های جوانان، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و متغیرهای مختلفی توجه کنیم تا یک اتفاق جامع بیفتد.

به گفته وی؛ بخشی از اشتغال در دوره مجلس یازدهم اتفاق افتاد و بخشی هم در حوزه توسعه اشتغال در مجلس دوازدهم اتفاق می‌افتد و شهرستان ملایر نیز بسترهای مهیایی برای تحقق این اولویت‌ها و برنامه‌ها دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین به نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم اشاره و بیان کرد: حضور جوانان مستعد و چهره‌های مجرّب در مجلس یازدهم بسیار کمک کننده بود و انگیزه خدمت بسیار بالا بود.

آزادیخواه با بیان اینکه در حوزه قانونگذاری قوانین خوبی را در این مجلس نهایی و ابلاغ کردیم، گفت: در حوزه مسکن، شرکت‌های دانش بنیان، مالیات، نظم‌دهی در حوزه اشتعال و پنجره واحد در حوزه صدور مجوزهای کسب و کار اتفاقات خوبی افتاد.

به گفته وی؛ نقطه ضعف مجلس یازدهم در حوزه تضارب آرا بود و احساس کردیم که مجلس محل تضارب آرا است، در حالی‌که نمایندگان باید به سمت رقابت سازنده بروند، چیزی که در این مجلس کمتر دیده شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نقطه ضعف دیگر مجلس یازدهم برخی از نگاه‌هایی بود که نظریات مردم به سمت تحریف برده شد، آن زمانی که اولویت مردم در حوزه معیشت بود، اقلیت به موضوعاتی که اولویت جامعه نبود، جریان‌سازی می‌کردند.

وی ادامه داد: در مجموع مجلس یازدهم پرکاری بود و رهبر فرزانه انقلاب هم این مجلس را انقلابی نامید و عده‌ای نخواستند انقلابی بودن مجلس را بشنوند و باور کنند، البته پیکره و شاکله مجلس انقلابی و مورد تایید بود و کارهای بزرگی را انجام شد که باید به عنوان یک فاکتور در نظر بگیریم.

آزادیخواه با بیان اینکه جوانگرایی را یک اصل می‌دانیم و در مجلس یازدهم نمایندگان جوانی فعال بودند، افزود: در مقابل افرادی عمرشان را برای نظام گذاشتند و از مدل‌های مدیریتی آنها استفاده می‌شود و باید علاوه بر بهره‌گیری از تجربیات این افراد، از ظرفیت‌های جوانان نیز کمک می‌گیریم.

وی یادآور شد: در دور دوم انتخابات مجلس، فکر و نظر من به سمت فرد خاصی است اما اعلام نمی‌کنم، چون خودِ مردم این را با رای‌شان اعلام می‌کنند و ملاک اصلی هم رای مردم است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید من این است دور دوازدهم مجلس وحدت بیشتری بین نمایندگان ایجاد شود و به سمت ایجاد فضای تعاملی حرکت کنیم و در دو دوره گذشته مجلس، خیلی برای تحقق این امر تلاش کردم.

وی همچنین به برخی پروژه‌های نیمه‌کاره در سطح شهرستان اشاره و بیان کرد: چند پروژه‌ای که در این شهرستان همچون گلخانه ۵۲ هکتاری و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی که در کشور بی‌نظیر و ظرفیت سرشار اقتصادی دارند، به عنوان مگاپروژه به تاخیر افتاد که پیگیر روند اجرایی آنها هستیم.

آزادیخواه یادآور شد: برخی از این پروژه‌ها همچون دامداری ۶ هزار راسی شستا کاملا فعال است و برای نیروگاه سرمایه‌گذار بخش خصوصی نداشتیم که وزیر نیرو را متقاعد کردیم تا دولت خودش پروژه را پیش ببرد و به دنبال تامین منابع هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: چهار سال آینده حداقل یک پروژه اصلی را افتتاح خواهیم کرد و نیروگاه، دامداری، مرکز پرتودهی و گلخانه جزو پروژه‌های مهم ماست و هرکدام از آنها میانگین بیش از ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کنند و در پایان چهار سال بیش از ۱۲۰۰ شغل جدید در شهرستان ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی که صدور مجوز ماده ۲۳ آن به شدت به تاخیر افتاده، پیگیر هستیم و پیشنهاد ما این است مجمع خیرین سلامت ملایر کمک کنند تا این پروژه اجرایی شود.

وی گفت: دستگاه آنژیوگرافی در روزهای پایانی سال وارد شهرستان شد و جراحی قلب و عروق انجام خواهد شد و دانشکده پرستاری نیز به سمت دانشکده علوم پزشکی می‌رود و سه فاکتور مهم اخذ ردیف بودجه مستقل، جذب رشته‌های تحصیلی و هیات علمی انجام و عملا بیمارستان‌های ما آموزشی خواهد شد.

آزادیخواه با تاکید بر اینکه اولویت اول پرداختن به مسائل معیشت مردم، ازدواج و اشتغال جوانان است، افزود: خط‌کشی‌ها و مرزبندی‌ها را اصلا قبول ندارم و نمایندگان موظف هستند از حقوق همه مردم چه افرادی که رای دادند و چه کسانی‌که رای ندادند، دفاع کنند، ما مرزبندی بین مردم نداریم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه یارانه‌ها هنوز راهبرد مستقل نداریم، ادامه داد: مجلس در سال‌های گذشته قانونی تصویب کرد که اجرا نشد و همین انحراف از قانون خودش باعث تورم می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مدل کالابرگ که امروز در حال اجرا است، آن چیزی نیست که مجلس تصویب کرد و باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان باید به تولید و تولیدکننده احترام بگذارند، اظهار کرد: واردات کالایی که 100 درصد در کشور تولید می‌شود، طبق فرموده رهبر معظم انقلاب حرام شرعی است و این کار صد درصد غیرانقلابی است، ما شعور انقلابی‌گری می‌خواهیم و ندای رهبری در میدان عمل باید به اثبات برسد.

آزادیخواه با اشاره به اینکه در انتصابات هیچ دخالتی نداشتم و از مدیران کاری و فعال حمایت می‌کنم و ملایر جای سیاسی‌بازی نیست، افزود: شائبه این وجود دارد که در مجلس دوازدهم عضو هیات رئیسه مجلس باشم و قاعدتا این انتظار هست که یک روحانی هم در هیات رئیسه باشد که هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌ام و باید ببینم چه چیزی به نفع مردم است.

وی گفت: احتمال دارد با توجه به تجربه هشت ساله و دانش‌افزایی که در حوزه کشاورزی داشتم، باز هم در کمیسیون کشاورزی ادامه کار دهم که جای کار بیشتری دارد، اگر به این جمع‌بندی برسم که نظر مردم چیزی دیگری است، تبعیت می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار