خبرهای داغ:
در فلارد برگزار شد؛

جشن میلادکریم آل طاها امام مجتبی علیه السلام

جشن ولادت ‌با سعادت میوه دل سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۷۶۸۰
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام ‌فلسفی، با تیریک فرخنده میلاد با سعادت امام‌ دوم شیعیان حضرت امام حسن مجتبی  علیه السلام ، گفت:  حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام  یکى از پنج تن آل عبا از اهل بیت رسول گرامى اسلام صلی الله علیه وآله وسلم بود که آیه تطهیر در شأن ایشان نازل گردیده است: إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا خداوند در آیه 33 سوره مبارکه احزاب می فرماید "خدا چنین می‌خواهد که هر رجس و آلایشی را از شما خانواده (نبوت) ببرد و شما را از هر عیب پاک و منزه گرداند" (ذیل آیه موافق اخبار شیعه و اهل سنت راجع به شخص پیغمبر و علی و فاطمه و حسنین علیهم السّلام است و اگر راجع به زنان پیغمبر بود بایستی ضمیر مؤنث-عنکنّ-ذکر می شد و به سیاق جمل صدر آیه باشد).

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: رسول گرامى اسلام نام حسن و حسین را برای فرزندان صدیقه طاهره و امیر ولایت، تعیین فرمودند و در گوش ایشان اذان گفتند و برایشان عقیقه کردند. ظاهرا نام هاى حسن و حسین در عرب سابقه نداشته است و انتخاب این دو نام به ابتکار خود پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم بوده است.

 حجت الاسلام ‌فلسفی، ادامه داد: بنا بر روایات زیادى حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ، شبیه‏ترین مردم به رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم  بوده است. حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم این دو سبط خود را زیاد دوست مى‏داشتند و پاره تن خود و دو گل خوش بوى خویش مى‏نامید، آنها را بر شانه‏هاى خود سوار مى‏کرد و بر زمین خم مى‏شد تا بر او سوار شوند. در سجده اجازه مى‏داد به پشت او بپرندسث

وی ادامه داد:  "ذهبى(سیر اعلام النبلاء، ۲۵۳/۳) " در وصف حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام گوید: این امام (یعنى امام حسن علیه السلام)، بزرگ منش، زیباروى، عاقل، متین، سخى، نیکوکار، متدین، متقى، با حشمت و از هر کس فاضلتر، پارساتر و فداکارتر بود.

 حجت الاسلام ‌فلسفی، ادامه داد: هرگز حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام سخن دل‏آزار بر زبان نیاورد و به اتفاق همه مورخین کسى جز سخن راست از او نشنید. روانى طبع و بلاغت و تبحر او در قرآن و حدیث و کلام عرب تا جایى بود که معاویه شامیان و طرفداران خود را از بحث و احتجاج با آن حضرت بر حذر مى‏داشت. سبط اکبر در حلم و اغماض وارث بر حق پدر بود.

حاج نبی الله بابا احمدی مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان فلارد با تبریک خجسته میلاد سراسر نور حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، گفت: اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، ضیافت افطاری،تلاوت‌کلام‌نورانی وحی،سخنرانی، مولودیه خوانی هدیه به چند نفر و پذیرایی از دیگر برنامه شب ولادت  اما‌م حسن علیه السلام بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار