خبرهای داغ:
شهرستان بندرهندیجان فرهنگ و تمدنی بیش از ۳۰۰۰هزار ساله دارای آثاری متنوع ثبت شده ملی و میراثی معنوی باگویش محلی زیبا ریشه در تاریخ و تمدن کهن ایران زمین با مردمانی شریف و پرتلاش است.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۸۰
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، اکرم ندیمی پور رئیس میراث فرهنگی و گردشگری با تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار داشت : بندر هندیجان بیش از ۳۰۰۰ هزار سال قدمت تاریخی و دارای ۵ آثار تاریخی ثبت شده ملی و همچنین ۱۶ آثار میراث معنوی وجود دارد که آثار هندیجان شامل خانه شاه عنبر ، ساحل و اسکله بحرکان ، شهرباستانی آسک و شهر باستانی ریو اردشیر و مسجد بحرینی ، امامزاده شاه عبدالله و رودخانه زیبای زهره و دیگر آثار می باشد.

وی افزود: تاریخ کهن شهرستان بندر هندیجان با زمان ایلامی و ۳۰۰۰هزار ساله با آثاری جذاب که گردشگرانی به این شهر باستانی از خوزستان سفر دارند و از جذاب های این شهر و محوطه های آثار تاریخی دیدن دارند و هندیجان در حد فاصله ۷۵کیلومتری ماهشهر هست.

وی بابیان آثار تاریخی شهرستان بندر هندیجان گفت: مناطق گردشگری شامل اسکله بحرکان در خلیج فارس، مناطق گردشگری روستای دهنو ، بوطاهری و رگ سفید با چندین چشمه آب های طبیعی بر زیبایی های شهر باستانی هندیجان اضافه و نام هاي قديمي هندیجان کنونی شامل هندیون ، ماهرویان ، مهروبان ، هندیگان می باشد.

ندیمی پور رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری هندیجان عنوان نمود : قندیل نمک درسمت روستای چم تنگ در مسیرآسک و همچنین رودخانه زیبا و جذاب زهره ، و پراکندگی آثار باستانی و تاریخی نمایی دیدنی به شهرستان هندیجان داده است.

وی بااشاره به بیشتر آثار در روستای دهملا بیان کرد : بیشتر آثار در روستای دهملاء وجود دارد و به منطقه تاریخی از بقایای قلعه در روستای سویره و منطقه مهرویان از مسیرروستای امامزاده عبدالله تا روستای مالکی و چشمه بی بی بانو در رگ سفید اشاره نمود و هندیجان می توان نام برد .

وی درپایان عنوان نمود : مراسمات ویژه ایی شامل حنا ترکون ، شوخوس، سه صیادی ماهی همچون حیال است که انواع شامل شوریده، سنگسر ، زبیدی ، شانک ، راشگو، حلوا سفید و سیاه ، هامور ، سرخو، شهری ، میش ماهی ،سبیتی و آثار تاریخی تپه گرگ، تل پهن ، سه تلون و محوطه باستانی مهروبان اشاره نمود و مردم نجیب و شریف شهرستان بندر هندیجان با کارو تلاش های صیادی و کشاورز و دامدار و کارهای تجاری دریانورودی ریشه در تاریخ و فرهنگ ۳۰۰۰ ساله دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار