رئیس پلیس‌راه ایلام گفت: ۹۷ دستگاه خودرو متخلف حادثه‌ساز هم‌زمان با شروع تعطیلات نوروزی تاکنون در محورهای مواصلاتی استان به پارکینگ منتقل شده است.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۵۹
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل کهزادی در خصوص ثبت تخلفات خودروها اظهار کرد: رانندگان خودروهای متخلف اگر مرتکب حرکات حادثه‌ساز شوند علاوه بر اعمال قانون به مدت ۷۲ ساعت ماشین آنها در پارکینگ‌های سطح استان توقیف خواهد شد.

 

 وی افزود: طرح انتظامی - ترافیکی پلیس‌راه ایلام از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان تعطیلات نوروزی در محورهای برون‌شهری و مناطق حادثه‌خیز استان در حال انجام است.

 

  رئیس پلیس‌راه ایلام ادامه داد: در این طرح ۵۰ تیم گشت محسوس و نامحسوس و ۲۰ تیم گشت مشترک با دیگر ادارات از جمله راهداری، جمعیت هلال‌احمر و اورژانس فوریت‌های پزشکی در محورهای استان مستقر شده‌اند.

 

 وی بیان کرد: نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادفات منجر به فوت ۲۵ درصد و تصادفات منجر به جرح نیز ۴۵ درصد کاهش داشته است.

 

 کهزادی یادآور شد: تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین عوامل بروز تصادفات جاده‌ای است و رانندگان به‌ازای هر ۲ ساعت رانندگی حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

 

 وی افزود: رانندگان هرجا به خواب نیاز دارند با توقف در حاشیه امن جاده‌ها به استراحت بپردازند و سپس مسیر خود را ادامه دهند.

 

 رئیس پلیس‌راه ایلام گفت: تخلفات رانندگی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف‌به‌چپ، نبستن کمربند ایمنی و انجام حرکات خطرناک از خطوط قرمز پلیس در عید نوروز امسال است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار