خبرهای داغ:

کرونا هم حریف روحیه جهادی هنرمند خیاطی شهرستان سیروان نشد

نرگس شهبازی فرد هنرمند خیاط از شهرستان سیروان استان ایلام دارای مجوز از اداره صنعت، معدن و تجارت است که به همراه خواهرش اقدام به تشکیل صندوق قرض الحسنه و ثبت تعاونی و گروه جهادی کرده است.
کد خبر: ۹۵۸۷۲۳۱
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نرگس شهبازی فرد هنرمند خیاط از شهرستان سیروان استان ایلام دارای مجوز از اداره صنعت، معدن و تجارت است که به همراه خواهرش اقدام به تشکیل صندوق قرض الحسنه و ثبت تعاونی و گروه جهادی کرده است.

 

این کارآفرین با همراهی خواهرش خانه را تبدیل به کارگاه خیاطی کرده و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۳ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 

 شهبازی فرد که از سه سال گذشته کار خود را در حوزه دوخت و دوز سیسمونی نوزاد و انواع سرویس خواب کرده است گفت: در شرایط کرونایی با همکاری تیمهای جهادی زیر نظر بهداشت اقدام به تولید ماسک پارچه ای کردیم. 

 

وی اظهار داشت: حتی کرونا هم نتوانست بازار کار ما را تعطیل کند با تمام حساسیت ها و شرایط سختی که وجود داشت کارگاه خیاطی را تعطیل نکردیم.

 

 شهبازی فرد ادامه داد: در این مسیر با حمایت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردیم تا به رونق کارگاه تولیدی بپردازیم.

 

این هنرمند با شرکت و حضور در نمایشگاه های مختلف و عرضه تولیدات از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی زمینه فروش را فراهم کرده است.

 

شهبازی فرد از درخواست برای ثبت شرکت تعاونی گفت: هنوز مجوز آن صادر نشده است و در این زمینه نیاز به تسهیلات دارد.

 

یکی دیگر از اقداماتی که این بانوی کارآفرین آن را دنبال میکند آموزش به زنان سرپرست و بی سرپرست است تا بعد از آموزش خیاطی این زنان بتوانند به صورت مستقیم مشاغل خانگی ایجاد کرده و وارد بازار کار شوند.

 

ایجاد صندوق قرض الحسنه با ۱۰ میلیون تومان سرمایه از دیگر فعالیت های جهادی این بانوی کارآفرین است که با ترویج سنت

 

حسنه قرض الحسنه در آن به ۳۰ نفر عضو این صندوق تسهیلات خرد پرداخت میکند.

 

شهبازی فرد در کنار کار خیاطی و آموزش در قالب تیم جهادی با تبیین اشائه مشارکت پذیری و کار دسته جمعی در برنامه های فرهنگی شرکت کرده و در مناسبتهای مختلف با سرکشی از زنان

سرپرست خانوار در ایجاد مشاغل خانگی نقش آفرینی میکند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها