رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای تحقق طرح خودکفایی گوشت مرغ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۲۶۹ فقره موافقت اصولی برای ساخت مرغداری ۲۰ هزارقطعه‌ای در سیستان و بلوچستان صادر شده است.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۱۴
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمدرضا سیدحسینی در نشست قرارگاه امنیت غذایی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای تحقق طرح خودکفایی گوشت مرغ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۲۶۹ فقره موافقت اصولی برای ساخت مرغداری ۲۰ هزارقطعه‌ای صادر و باهمت بهره‌برداران تعداد زیادی از واحدهای جدیدالاحداث مرغداری به بهره‌برداری رسیده و به مجموع مرغداری‌های استان به ۴۰۰ واحد افزایش‌یافته است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۳۲۷ واحد ۲۰ هزارقطعه‌ای نیز با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال اجرا است.
 
وی تصریح کرد: در صورت فراهم‌شدن زیرساخت‌ها و فاکتورهای مؤثر از جمله نهاده، سوخت و سایر عوامل موردنیاز، میزان جوجه‌ریزی با فعالیت واحدهای جدیدالاحداث در سیستان و بلوچستان در مجموع به ۶۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت سالیانه افزایش می‌یابد.
 
سیدحسینی گفت: میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان در سال گذشته به میزان ۲۳ میلیون و ۸۵۰ هزار قطعه بوده که نسبت به سال ماقبل آن به میزان ۱۸ درصد رشد داشته است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: قبل از دولت سیزدهم سیستان و بلوچستان دارای ۱۹۵ مرغداری فعال بوده و در حال حاضر این رقم به ۴۰۰ واحد مرغداری فعال ارتقا یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار