مراسم عزاداری وفات‌ بانوی بزرگ اسلام. حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها و تجلیل از خادمیاران موکب شهدای شهرستان فلارد درمسجد ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۷۰۸۱
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید حسام‌فلسفی باعرض قبولی طاعات و عبادات، تهنیت عید نوروز و تسلیت وفات حضرت‌ خدیجه کبری سلام الله علیها، گفت: ام المومنین حضرت خدیجه دختر  خویلد بن اسد بن عبدالعزی همسر فداکار رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم از زنان شریف واصیل ونامدار عرب و جهان اسلام‌ می باشد.

 وی، ادامه داد: حضرت‌ خدیجه کبری سلام الله علیها، با اینکه در عصر جاهلیت‌ در مکه معظمه دیده به جهان گشود و در آن‌ شهر قبیله گرا وطایفه مدار رشد وکمال یافت، در عفت و نجابت، طهارت و سخاوت،حسن معاشرت  صمیمیت و صداقت مهر و وفا  با همسر کم نظیر بود.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: حضرت‌ خدیجه کبری سلام الله علیها را در آن عصر طاهره و سید نساء قریش  می خواندند و در اسلام هم یکی از چهار بانویی که بر تمام ‌بانوان ‌بهشت‌ فضیلت و برتری دارند شناخته شده و جزء  دختر ارجمندش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هیچ بانویی این مقام و فضیلت را ندارد.

حجت الاسلام فلسفی، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت برپایی مواکب برای خدمت رسانی، گفت: موکب شهدای شهرستان فلارد سال ۱۴۰۲ تسویب شد و ما در اربعین امسال  کار خود را درکربلا شروع کردیم بعضی چهره ها را سال گذشته در موکب زیارت کردیم  دوستان کارهای فرهنگی خوبی انجام دادند  که نیاز به تلاش بیشتری می باشد، ما تصمیم داریم با جمع آوری کمک های مردمی، زمینی را در عراق خریداری کنیم که شهرستان ‌موکب مستقلی داشته باشد.

دراین مراسم از تلاش ارزشمند خادمین موکب تجلیل شد.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان فلارد با تسلیت  وفات بانوی سخاوت وکرامت، همسر گرامی پیامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم گفت: مراسم سوگواری آن بانوی نمونه جهان اسلام با حضور جمعی از ارادتمندان به اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام برگزار شد.

حاج نبی الله بابا احمدی، ادامه داد: اقامه نماز مغرب و عشا، ضیافت افطار ،تلاوت‌کلام‌نورانی وحی، سخنرانی ، مداحی و ذکر مصیبت‌ و نیز تجلیل از خادمین موکب شهدای فلارد از دیگر برنامه های شام وفات‌ حضرت‌ خدیجه کبری سلام الله علیها بود.

ارسال نظرات