سرهنگ آزادی نژاد: حمایت از معیشت نیازمندان و تسریع ازدواج جوانان از مهمترین محورهای برنامه های سال نو و ماه مبارک رمضان می باشد.
کد خبر: ۹۵۸۷۰۵۵
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ پاسدار حسین آزادی نژاد با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن این ماه با بهار طبیعت، به برنامه‌های متنوعی که از طرف سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد اجرا می‌شود اشاره کرد که مسجد محوری رویکرد اصلی و مهم برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.
وی افزود: با در نظر داشتن اینکه مساجد از اوایل اسلام به عنوان پایگاه توحید مطرح بودند و در بروز و ظهور انقلاب اسلامی نیز نقشی تعیین کننده و اساسی داشته که لازم است امروز نقش و کارکرد مساجد احیا شود و این نیازمند بسیج عمومی و عزم جدی همه دستگاه‌های متولی است.
آزادی نژاد در ادمه اشاره کرد که مساجد به عنوان مرکز حکمرانی اسلامی و جایگاهی که در آن باید مدیریت جامعه اسلامی شکل بگیرد، بسیار مهم هستند و باید محور همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به آنها بازگردد.
وی با بیان اینکه مسجد، مکانی برای انسان‌سازی است، گفت: مساجد باید به همت محلات اسلامی به محلی برای رشد، توسعه، ارتقا و پرورش استعدادهای جامعه تبدیل شوند، لذا در ۴۸ مسجد از مساجد محله اسلامی فعالیت ها در حال انجام است و امید است که بتوانیم در جهت تحقق جامعه و تمدن نوین اسلامی قدم های بزرگ برداریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد افزود: بسیج و سپاه همواره رسالت و وظیفه خود می‌داند که در جهت تحقق جامعه و تمدن اسلامی حرکت نماید. لذا برنامه های زیر در سه محور در نظر گرفته شده است:

۱) برنامه‌های فرهنگی مسجد جامع شهر یزد با محوریت ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد است. برنامه‌های اجرا شده در این مکان متناسب با فرهنگ و زیست مردم یزد باشد، وی خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها سعی شده هویت و فرهنگ اصیل مردم یزد به گردشگران و مسافران نوروزی منتقل و مردم استان‌های دیگر نیز با آداب ‌و رسوم یزد آشنا شوند.

ویژه برنامه تحویل سال نو، کرسی تلاوت قرآن کریم، محفل انس با قرآن، جشن ولادت امام حسن مجتبی، برنامه لیالی قدر و برپایی سفره‌های افطاری در تفرجگاه‌ها و پارک‌های سطح استان، برگزاری جشن روزه اولی ها، برپایی کافه شهدا و روایتگری، برپایی ایستگاه‌های مشاوره خانواده، فرزندآوری و فرزند پروی و همچنین ایستگاه مشاوره از مهمترین عناوین برنامه های فرهنگی به ویژه در بافت تاریخی یزد می باشد.

علاوه بر این در مسجد چهل محراب، پارک غدیر، بوستان بزرگ آزادشهر، پارک شاه ابوالقاسم و... نیز برنامه های مشابهی در نظر گرفته شد است.

۲)فعالیت محلات اسلامی با محوریت مساجد؛

در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد برای جذب مردم و به خصوص جوانان با برنامه ریزی مناسب و منسجم برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ماه مبارک رمضان به ویژه برنامه‌های قرائت قرآن، تفسیر و کرسی های تلاوت و محافل انس با قران و ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام ، مراسم شب قدر و ... هست.

۳) سازندگی و محرومیت زدایی

وی با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه، تهیه سری جهیزیه اسلامی و آزاد سازی زندانیان نیازمند تصریح کرد حمایت از معیشت نیازمندان و تسریع ازدواج جوانان از مهمترین محورهای برنامه های سال نو و ماه مبارک رمضان می باشد که برخی به شرح ذیل است:

برپایی غرفه استقبال و راهنمایی مسافران نوروزی، ورودی شهر یزد از سمت دروازه قرآن توسط گروه های جهادی.

راه اندازی پویش خانه دوست کجاست؟ در ۵ نقطه از شهر یزد و خدمت رسانی به محرومین.

تکمیل ساخت ۱۸ باب واحد مسکونی نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره در روستای محمدآباد یزد در طرح افطار تا سحر توسط گروه های جهادی، مرمت ۲ باب منزل محرومین توسط گروه های جهادی، توزیع ۳۰ سری جهیزیه جهت زوج های جوان نیازمند و توزیع بیش از 2000بسته های معیشتی در سطح پایگاه های بسیج شهرستان یزد و توزیع افطاری ساده توسط گروه های جهادی در سطح محلات یزد، اهدای خون توسط جهادگران گروه های جهادی در طول ماه مبارک رمضان، برگزاری کلاسهای آموزشی جهادی در سطح پایگاه های بسیج، برگزاری کارگاه های مشاوره جهادی در سطح پایگاه های بسیج، جمع آوری کمکهای مردمی جهت سیل زدگان سیستان و بلوچستان و مردم مظلوم غزه و 

برپایی کافه شهدا در بافت تاریخی شهر یزد؛ ویژه مسجد جامع و مسجد چهل محراب و ...

برپایی کافه جهادی در بافت تاریخی شهر یزد

سرکشی از خانواده های شهدای فاطمیون توسط گروه های جهادی

برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و فرهنگی در ماه مبارک رمضان

راه اندازی گروه های جهادی مطالبه گری در ایام نوروز در سطح بافت تاریخی شهر یزد

ارسال نظرات
آخرین اخبار