سازمان بسیج هنرمندان کشور با همکاری مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در راستای حمایت از هنر ماندگار ایرانی و جامعه هنرمندان و هم‌افزایی هنرمندان و صنعتگران بسیجی در رشته صنایع دستی در جهت احیاء هنر صنایع دستی و هنرهای منسوخ شده به عنوان هنر تمدن‌ساز شروع به کار کرده است.
کد خبر: ۹۵۸۶۹۸۲
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ خانم ربابه چراغی جعفری؛ دبیر دومین جشنواره سراسری صنایع دستی بسیج با عنوان هنر ماندگار ایرانی در خصوص این جشنواره گفت: از تیرماه ۱۴۰۲ به عنوان دبیر جشنواره به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی معرفی شدم و کار جشنواره را شروع نمودم و با تنظیم شیوه‌نامه و در آبان ماه ۱۴۰۲ به کل استان‌ها فراخوان جشنواره ارسال گردید و از طریق سایت ثبت‌نام انجام شده و هنرمندان و دبیران استانی مشغول فعالیت گسترده شدند.


 چراغی در رابطه با چگونگی فرآیند جشنواره افزود: سازمان بسیج هنرمندان کشور با همکاری مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در راستای حمایت از هنر ماندگار جامعه هنرمندان و هم‌افزایی هنرمندان و صنعتگران بسیجی در رشته صنایع دستی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار در جهت احیاء هنر صنایع دستی و هنرهای منسوخ شده به عنوان هنر تمدن‌ساز و تلاش در جهت اتصال شبکه تولید به شبکه توزیع با استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و سازمان بسیج هنرمندان؛ دومین جشنواره ملی صنایع دستی را برگزار نموده است.


وی افزود: این جشنواره با هدف توسعه و تقویت شبکه هنری و هم‌افزایی هنرمندان صنایع دستی در سراسر کشور، تلاش در جهت اتصال شبکه تولید به شبکه توزیع با استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و هنرمندان این رشته، احیاء هویت و اصالت ملی با نگرش ویژه حمایت از هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های منسوخ شده، شناسایی کارآفرینان و صنعتگران گمنام با اولویت مناطق کمتر برخوردار و توجه و حمایت جدی از هنرمندان و صنعتگران بسیجی اصیل و گمنام عرصه‌ی صنایع دستی و بهره‌مندی از آثار هنری آنان و ... شروع به کار کرده است.


دبیر دومین جشنواره سراسری صنایع دستی بسیج در خصوص میزان استقبال از این جشنواره گفت: تعداد استان‌های برگزار کننده مرحله‌ی استانی ۳۱ استان و تهران بزرگ و تعداد همه شرکت‌کنندگان سراسر کشور بالغ بر ۲۰۰۰ هنرمند می‌باشد که از میان آنها ۱۶۰ هنرمند در رشته‌های جشنواره در ۴۲ رشته اصلی از صنایع دستی به همراه زیرشاخه‌های آنها برگزیده و منتخب شده و بیش از ۳۰ هنر که در حال منسوخ شدن بودن در سراسر کشور شناسایی و احیاء گردیده‌اند.


وی اظهار داشت: خداروشکر این جشنواره مورد استقبال خوبی تاکنون قرار گرفته است. در اختتامیه جشنواره از ۵ دبیر برگزیده در کل کشور، هنرمندان برتر، کارآفرینان، صنعتگران و هنرمندان هنرهای منسوخ شده تجلیل خواهد شد.

ارسال نظرات