فرماندار دره‌شهر گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته و انجام پروژه‌های مختلف شهرستان دره شهر در مسیر تحول قرار دارد و به‌زودی در بخش‌های مختلف پروژه‌های مهمی آغاز به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۸۶۹۳۵
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، هوشنگ طاهری گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته و انجام پروژه‌های مختلف شهرستان دره شهر در مسیر تحول قرار دارد و به‌زودی در بخش‌های مختلف پروژه‌های مهمی آغاز به کار خواهد کرد.

 وی افزود: بزرگ‌ترین اتفاق در طول تاریخ شهرستان دره شهر در بخش کشاورزی رقم خورد و کار طرح بزرگ تجمیع پمپاژها با اعتباری در حدود ۲ هزار میلیارد تومان ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دره شهر از روستای عباس‌آباد تا دمرود ماژین را آبی خواهد کرد و کار جانمایی نصب مخازن دشت خالصه انجام‌گرفته و این پروژه بزرگ در حال اجرا است.

 

فرماندار دره‌شهر گفت: آغاز به کار سد سیکان پس از ۱۳ سال در سال ۱۴۰۲ از دیگر خدمات دولت است که این پروژه ملی با اعتباری در حدود ۲ هزار میلیارد تومان به مشکل تنش آبی شهرستان‌های دره شهر. بدره و آبدانان پایان خواهد داد و این پروژه تحول بزرگی در بخش صنعت و کشاورزی به وجود خواهد آورد و ۸۰ تا ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

 

 وی بیان داشت: توجه به عمران‌آبادی روستاها از دیگر فعالیت‌های دولت در دره شهر بوده است که بیش از ۱۲ کیلومتر روکش آسفالت در منطقه ماژین اسفالت کامل خیابان‌ها و کوچه‌های روستاهای مراد آباد، گاومیشان، جهادآباد، چغاپوکه و شهید صدوقی همچنین ۱۰ کیلومتر در سطح شهر دره شهر انجام‌گرفته است.

 

 طاهری خاطرنشان کرد: روشنایی سه‌راهی ارمو از مطالبات مردم و رفع خطرناک‌ترین نقطه حادثه‌خیز با اعتباری بالغ به یک میلیارد تومان به پایان رسیده است؛ تکمیل مرکز فوریت‌های پزشکی ایجاد مرکز ناباروری سطح دو در شهرستان دره شهر. احداث ساختمان درمانگاه عباس‌آباد، لعه تسمه، اسلام‌آباد و خانه بهداشت شوره ماژین و ساخت درمانگاه که از آرزوهای دیرینه مردم بود که در دولت قبل رها شده بود از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است.

 

فرماندار دره‌شهر یادآور شد: با نصب یک دستگاه فیلتراسیون قوی برای کیفیت و کمیت آب ماژین و انتقال آب از پشته ماژین به شهر ماژین از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

 

 وی گفت: در سال‌های گذشته با کمترین میزان بارش باران آب شهر دره شهر دچار کدری می‌شد و مردم خوب این شهرستان را به‌شدت نگران کرده بود که با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون این مشکل مرتفع گردید همچنین جهت رفع تنش آبی دره شهر شبکه آب دره شهر به طول ۲ کیلومتر و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان انجام و مشکل آب بسیاری از مناطق دره شهر حل شد.

 

 طاهری گفت: مراحل و مجوزهای ایجاد پتروشیمی دره شهر انجام‌گرفته و مشکل تأمین زمین در حال انجام است که با احداث و ایجاد این پروژه ۱۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت و یک انقلاب صنعتی در دره شهر خواهد بود همچنین کارخانه تولید لامپ ال‌ای‌دی برای اولین‌بار درب غرب کشور با اشتغال‌زایی ۷۰ نفر در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

 

 وی بیان داشت: در شهرستان دره شهر ۸۴ هزار مترمربع زمین متعلق به دولت شناسایی و روال عادی آن در حال انجام است تا مشکل ساخت مسکن ملی حل شود و همچنین ساخت ۱۲۸ واحد مسکن ملی با پیشرفت فیزیکی ۷۰درصد در حال انجام است.

 

فرماندار دره‌شهر تصریح کرد: شهرستان دره شهر به‌عنوان تنها شهرستان سبز استان ایلام به دلیل اینکه هیچ نقطه‌ای بدون خدمات گازرسانی ندارد معرفی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار