معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام خبر داد:
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی پرقدرت از اواسط هفته جاری روز دوشنبه آسمان ایلام را ناپایدار می کند.
کد خبر: ۹۵۸۶۵۲۹
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، مجتبی میهن پرست اظهار کرد: فعالیت سامانه پرقدرت بارشی از اواسط روز دوشنبه تا اواسط روز چهارشنبه در ایلام خواهد بود که هشدار سطح نارنجی باتوجه به شدت بارش ها صادر شده و احتمال صدور هشدار سطح قرمز برای آن از اواخر دوشنبه تا اوایل چهارشنبه نیز وجود دارد.

 

 معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام افزود: دامنه پراکنش این سیستم بارشی قوی کل ایلام را در برمی گیرد اما گستره و شدت فعالیت آن در نواحی جنوبی بیشتر است.

 

 میهن پرست یادآور شد: این سامانه بارشی پرقدرت موجب بروز سیلاب، روان آب و طغیان رودخانه ها و مسیل ها می شود و مردم از نزدیک شدن و اتراق در حریم رودخانه ها، خشکه رودها و رودخانه های فصلی بپرهیزند.

 

 وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه بیشتر مردم ایلام تعطیلات نوروز را در زیر چادرها و در دامان طبیعت سپری می کنند باید نسبت به استحکام چادر و همچنین احتمال خطر بروز سیلاب در محل سکونت خود اطمینان داشته باشند.

 

 وی اصابت صاعقه، رعد و برق، بارش های رگباری بهاری، مه آلودگی در جاده های کوهستانی و گردنه ها، بارش تگرگ و وزش باد را از پیامدهای جوی این سیستم برشمرد.

 

 معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام ادامه داد: عموم کشاورزان در بخش های مختلف نسبت به مخاطرات این سامانه هوشیار باشند و عشایر نیز از اتراق و یا نزدیک شدن به حریم رودخانه ها اعم از دائمی یا فصلی خودداری کنند و دامداران و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

 

 وی بیان کرد: به علت شدت بارش ها و وزش باد احتمال آسیب به سازه های سبک، سرشاخه درختان، ایستگاه های پمپاژ آب مجاور رودخانه ها، تخریب دهانه پل ها و ریزش و رانش وجود دارد.

 

 میهن پرست نسبت بر لایروبی مسیل ها و کانال های هدایت روان آب و آمادگی دستگاه های عضو ستاد بحران ایلام تاکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار