امام‌جمعه موقت یزد گفت: باید به میهمانان نوروزی احترام بگذاریم و در ضمن آنها هم باید به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۱۰
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید ناصر محمدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به‌پیش بودن سال نو و نوروز گفت: باید به میهمانان نوروزی احترام بگذاریم و با روی گشاده از آنان استقبال کنیم و در ضمن آن‌ها هم باید به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند.

وی ادامه داد: نوروز امسال همراه با ماه مبارک رمضان است و باید توجه داشته باشیم که احترام ماه مبارک رمضان فراموش نشود.

امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه روزه‌خواری درملأعام و سیگارکشیدن در اماکن عمومی نشان از بی‌ادبی افراد است اظهار داشت: در صورت مشاهده با روی خوش تذکر بدهیم و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنیم.

محمدی در ادامه به‌روز دوم فروردین سالروز حمله ددمنشانه رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲ اشاره کرد و گفت: نیرو‌های رژیم پهلوی یک عده طلبه بی‌سلاح را با کماندو و اسلحه کتک زدند و این عملیات باعث رسوایی بیشتر رژیم پهلوی بود.

امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به فرارسیدن ۲۹ اسفند روز ملی‌شدن صنعت نفت گفت: ملی‌شدن صنعت نفت ایران یکی از برگ‌های زرین تاریخ کشور در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که روحانیت مثل همیشه نقشی مهم در آن داشت در تمام مراحلی که صنعت نفت برای ملی‌شدن طی کرد، علما و از جمله آیت‌الله کاشانی نقش محوری و رهبری داشته‌اند.

وی یادآور شد: تصویب قانون ملی‌شدن صنعت نفت ایران در روز ۲۹ اسفندماه سال‎۱۳۲۹، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه‌های ملی این مرزوبوم از دست بیگانگان بود.

ارسال نظرات