خبرهای داغ:
سردار زهرایی:

بسیجیان و گروه‌های جهادی تا هنگامی‌که همه‌ راه‌ها و مسیرها در سیستان و بلوچستان بازگشایی شود، در کنار مردم باقی خواهند ماند

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: گروه‌های جهادی متخصص و ماهر ، با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات لازم و منابع مالی تهیه‌شده از ناحیه خیرین و همچنین با هماهنگی قرارگاه جهادی و بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان، به سیل‌زدگان این استان کمک خواهند کرد.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۹۹
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار «زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی صبح امروز‌ با حضور در‌ مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان و مشخصاً منطقه «پیرسهراب» از توابع شهرستان چابهار، از نزدیک در جریان روند خدمت‌رسانی به مردم سیل زده این مناطق قرار گرفت.

سردار زهرایی در حاشیه حضور در منطقه سیل‌زده  پیرسهراب شهرستان چابهار، اظهار کرد: سیل روزهای گذشته در جنوب استان سیستان و بلوچستان، بسیاری از مردم به‌ویژه روستاییان را دچار گرفتاری‌ها و مصائبی کرد و به بخش قابل توجهی از مزارع، راه‌های مواصلاتی و منازل، آسیب رساند.

 

سردار زهرایی تصریح کرد: لازم می‌دانم که از همه جهادگران، گروه‌های جهادی و مردمی که تمام تلاش خود را کردند تا وضعیت زندگی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان به حالت عادی برگردد و از آلام مردم کاسته شود قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه امیدواریم روند خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان، کماکان با قدرت استمرار داشته باشد، افزود: بسیجیان و گروه‌های جهادی از روز اول وقوع سیل در سیستان و بلوچستان، پای کار مردم سیل‌زده آمدند که باید به این خاطر، دست‌مریزاد و خداقوت جانانه‌ای را به آنها گفت؛ همچنین ماشین‌آلات و تجهیزات سپاه استان سیستان و بلوچستان نیز از همان دقایق و ساعات اولیه وقوع سیل، برای کمک رساندن به مردم بکارگیری شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی همچنین از کمک‌های مردمی روانه‌شده به سیستان و‌بلوچستان جهت یاریِ سیل‌زدگان این استان قدردانی به عمل آورد.

سردار زهرایی با بیان اینکه گروه‌های جهادی به هنگام وقوع بحران‌های طبیعی مانند سیل و زلزله، جزو اولین گروه‌هایی هستند که وارد منطقه می‌شوند و جزو آخرین گروه‌هایی محسوب می‌شوند که منطقه را ترک می‌کنند، گفت: بسیجیان و گروه‌های جهادی تا هنگامی‌که همه‌ راه‌ها و مسیرها در سیستان و بلوچستان بازگشایی شود، در کنار مردم باقی خواهند ماند.

وی با اشاره به تخریب ۸ پل در منطقه پیرسهراب و خسارت دیدن بیش از ۱۳۰ روستای استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: مواد غذایی، پوشاک و همچنین مصالح ساختمانی جهت مرمت و بازسازی منازل و واحدهای مسکونی، نیازهای اصلی و اولویت‌دار سیل زدگان سیستان و بلوچستان است.

سردار‌ زهرایی با بیان اینکه بدیهی است به دلیل آنکه خود مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان پای کار سامان‌بخشیدن به وضعیت ایجاد شده هستند، نیازی به حضور نیروی انسانی صِرف جهت کمک به سیل‌زدگان وجود ندارد، افزود: گروه‌های جهادی متخصص و ماهر ، با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات لازم و منابع مالی تهیه‌شده از ناحیه خیرین و همچنین با هماهنگی قرارگاه جهادی و بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان، به سیل‌زدگان این استان کمک خواهند کرد.

وی‌ تصریح کرد: ضرورت دارد ۵۱ هزار گروه‌ جهادی، شماره حساب قرارگاه جهادی سپاه سیستان و بلوچستان را جهت دریافت کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان، اطلاع‌رسانی کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: از گروه‌های جهادی تقاضا دارم چنانچه می‌خواهند در تعطیلات نوروز، به کمک مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان بیایند، با هماهنگی و امکانات لازم، وارد این منطقه شوند.

سردار‌ زهرایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به اجرای پویش «خانه دوست کجاست» در ایام ماه مبارک رمضان توسط گروه‌های جهادی گفت: گروه‌های جهادی در جریان این پویش علاوه بر‌ اطعام مردم محروم و ‌کم‌برخوردار، خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی را از افطار تا سحر، در دستور کار خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار