مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مردم ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند که در صحنه‌های مختلف، پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۵۸۴۷۵۲
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردارفتح‌الله جعفریظهر امروز در یادواره عملیات والفجر پنج و ۲۰۷ شهید ایل شوهان، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند که در صحنه‌های مختلف، پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.

 

مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه گرامیداشت یاد و نام شهدا زمینه‌ساز تداوم راه آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی است، ابراز کرد: نقش اقشار مختلف مردم، بسیجیان، روحانیون و عشایر در دفاع از کیان اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، نقشی مهم و کلیدی بود.

 

وی با تأکید بر اینکه این حضور اقشار مختلف در دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی، امام راحل و شهدا، پیروزی را در برابر دشمنان تا دندان مسلح در دفاع مقدس رقم زد، ابراز کرد: امروز یادواره شهدا هر سال باشکوه‌تر از گذشته توسط خود مردم برگزار می‌شود که نشان‌دهنده شکوه و عظمت این مردم است.

 

 سردار جعفری با تأکید بر اینکه ما به مردم و عشایر ایلام که در دوران دفاع مقدس با وجود جوانانی که از مرگ نترسیدند و از شهادت استقبال کردند، می‌بالیم، گفت: امروز هم مردم این استان در صحنه‌های مختلف دفاع از کیان اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی پیش‌قدم هستند.

 

 وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، نیروهای نظامی ما و بسیجی‌ها خط را باایمان و اراده می‌شکستند، گفت: رزمندگان در دفاع مقدس می‌گفتند یا شهادت یا پیروزی که هم پیروز شدند هم به مقام رفیع شهادت نائل شدند و امروز باید با دفاع از ارزش‌ها ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

 

 مشاور ارشد ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: در زمان دفاع مقدس، هم کمبود نیرو انسانی داشتیم و هم تجهیزات و ادوات جنگی ما هیچ برابری با دشمن نداشت، اما ایمان و اراده رزمندگان ما باعث شد بر دشمن غلبه پیدا کنیم و دشمن سراپا مغرور و متکبر که خود را شکست‌ناپذیر می‌پنداشت در برابر رزمندگان اسلامی، شکست خورد.

 

 سردار جعفری با اشاره به اینکه مهران مهم‌ترین منطقه‌ای بود که در زمان جنگ اشغال شد، گفت: در بحبوحه اشغال مهران، لشکر امیرالمؤمنین (ع) مقاومت کرد و اجازه نداد جاده کمربندی مهران تا دهلران اشغال شود.

 

 وی بیان کرد: در ۲۷ اردیبهشت ۶۷ فرمانده لشکر ۱۷ زرهی عراق به‌قصد اشغال مهران از طریق تونل گرمیشه وارد مهران شد و بدون هیچ دستاوردی و رویاروشدن با مقاومت رزمندگان مهرانی در دهم تیرماه باز از آن تونلی که وارد مهران شد از همان جا فرار کرد و مهران آزاد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار