امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: یکی از وظایف و مسئولیت‌های ما در برابر دین رونق بخشیدن به اماکن دینی و ترویج آن‌ها است که این رونق بخشیدن دارای آثار و برکاتی است.
کد خبر: ۹۵۸۴۷۰۱
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا اظهار کرد: بنای تقوایی دارای لوازمی است که نیت خیرخواهانه، آگاهی از احکام و آداب، هدفمند و با همت بلند و همراه با نظرات کارشناسی کار کردن، نظارت بر روی اعمال از سوی خود و محاسبه و برنامه‌ریزی از جمله موارد بنای تقوایی و در رأس آن خلوص نیت است.

*رونق بخشیدن به مساجد از مسئولیت‌های دینی مسلمانان است

وی ادامه داد: یکی از وظایف و مسئولیت‌های ما در برابر دین رونق بخشیدن به اماکن دینی و ترویج آن‌ها است که این رونق بخشیدن دارای آثار و برکاتی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره فرا رسیدن دهه تکریم مساجد و آثار و برکات رونق بخشیدن به اماکن دینی تصریح کرد: در عصر تبیین برای این اماکن وظایفی تعریف شده است که انسان‌سازی و تربیت از طریق عبادت، بندگی، توسل و دعا، تعلیم و معرفت‌افزایی، روشنگری و بصیرت‌افزایی، ایستادگی در برابر ظلم و تبدیل شدن این اماکن به پایگاه مقابله با دشمن، مقاومت فرهنگی، فعالیت‌های اجتماعی و جذب جوانان از جمله وظایف تعریف شده برای اماکن دینی است.

مدرسی با بیان اینکه دفاع از این اماکن دستور قرآنی است، عنوان کرد: امروزه شاهد خراب کردن اماکن دینی با روش‌های مختلف هستیم که مانع شدن از ورود به مسجد یکی از این مصادیق است، که امروزه صهیونیست‌ها چنین عملی را انجام می‌دهند و این‌ها ظالم‌ترین انسان‌ها هستند.

وی ادامه داد: طواغیت و حکام جور که در ظاهر ادعای مسلمانی دارند، اما اجازه حضور مسلمانان در مساجد را نمی‌دهند مانند حکومت آل خلیفه در بحرین، گروه‌های افراطی و تکفیری که مردم شاهد اقدامات آن‌ها علیه مساجد بودند، متولیان و متصدیان مساجد که گمان می‌کنند مسجد ملک آن‌هاست و برخی از ساکنان و عبادت‌کنندگان در مساجد که با رفتار و منش خود مانع از ورود دیگران به ویژه جوانان و نوجوانان به مساجد می‌شوند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: بی‌توجهی به برنامه‌های فرهنگی و ظاهری مساجد که مربوط به امور امام جماعت و تولیت مساجد است، خارج کردن برنامه‌هایی که می‌تواند در مسجد انجام گیرد، اما در خارج از مسجد انجام می‌دهند.

*لزوم کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به یک روایت اخلاقی به بیان ۱۴ توصیه و سفارش امام رضا (ع) در آستانه ماه مبارک رمضان و پایان ماه شعبان پرداخت و گفت: در این روایت بیان شده که کوتاهی‌هایی که در طول ماه شعبان انجام شده در پایان این ماه با رها کردن کار‌های بی‌هدف و بیهوده، افزایش دعا و استغفار، خواندن قرآن، توبه و انجام امانتی که بر عهده انسان است نیز جبران شود.

مدرسی با اشاره به سیل استان سیستان و بلوچستان بر لزوم کمک‌رسانی مردم به افراد سیل‌زده تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار و سخنرانی مقام معظم رهبری در مجلس خبرگان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این سخنرانی به تبیین وظایف و نقش مجلس و نیز هشدار به آن‌ها که مبادا گرفتار سخنان بیهوده، جناح‌بازی‌ها و درگیری‌های لفظی شوند، پرداختند.

*سلامت، امنیت و مشارکت مردم از شیرینی‌های این انتخابات بود

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند تصریح کرد: این انتخابات با همه سختی‌ها و دشواری‌هایی که از سوی بدخواهان جمهوری اسلامی و تبلیغاتی که برای آن در نظر گرفته بودند به گونه‌ای شیرین در مجموع سپری شد.

وی ادامه داد: این انتخابات زشتی‌ها و شیرینی‌های متعددی داشت و بخشی از گرایش‌های مدعی اصلاح‌طلبی عملاً پروژه ضعف انتخابات را رقم زدند که این در پرونده آن‌ها ثبت و ضبط شد و این هماهنگی دیگری با ضد انقلاب و خارج‌نشینان بود.

مدرسی با اشاره به شیرینی‌های انتخابات ۱۱ اسفند ماه افزود:، اما در کنار این زشتی شیرینی‌هایی بود که سلامت انتخابات، امنیت در انتخابات، مشارکت بیش از ۵۰ درصدی مردم فهیم استان یزد در انتخابات و رقابت بسیار تنگاتنگ در برخی از شهرستان‌ها از جمله این شیرینی‌ها بود.

*عدم حضور مردم در انتخابات به معنای قهر کردن با اسلام نیست

وی ادامه داد: بدیهی است که عدم حضور جمعی از مردم در انتخابات به معنای قهر کردن با اسلام نیست و باید این جریان را تحلیل کرد و باید دید که ما در جنگ روایت‌ها چقدر عقب‌افتادگی داریم، در جهاد تبیین چه نواقصی داریم و چگونه باید در فضای مجازی حضور داشته باشیم، باید ببینیم که رسانه‌های ما از چه میزان موفقیتی برخوردار بودند و در نهایت مسئولان و نهاد‌ها چه مسئولیتی در قبال جمع گلایه‌مند دارند و گلایه این بخش از مردم چیست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: البته که جمعی از افراد مرفه و بی‌درد پیوسته بدون احساس مسئولیت هستند، اما باید به قشر‌های میانی گلایه‌مند توجه کرد.

وی با اشاره به روند مشارکت مردم در فروردین ۱۳۵۸ بیان کرد: این روند ۹۷.۵ درصد بود، اما این مشارکت در انتخابات بیست و چهارم اسفند همان سال ۵۲ درصد بود و این به معنای مخالفت با نظام نیست تنها متفاوت بودن در گرایش‌ها و سلایق گروه‌های مردمی است.

مدرسی ادامه داد: این حضور مبارک است به ویژه در استان یزد که نیکان و برجستگان خوبی انتخاب شدند و قدر عزیزانی هم که در این مسیر تلاش کردند باید دانسته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار