تبریز- در آیینی ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تبریز گرامی و طی آن از فعالان برگزیده این کانون‌ها در آذربایجان شرقی تجلیل شد.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۹۴
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه در استان در این آیین مساجد را محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خواند و بر تقویت مساجد تاکید کرد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان اینکه مساجد به تعبیر امام راحل سنگر است به هجمه و نفوذ فرهنگی عظیم دشمن اشاره کرد و خواستار گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد و توجه ویژه به جذب کودکان و نوجوانان در مساجد شد.

وی همچنین از مساجد به عنوان امن‌ترین محل برای حضور مردم برای شرکت در انتخابات یاد کرد و گفت: مردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات نشان دادند که همچنان در صحنه هستند و اکنون نوبت مسئولان است که به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر توجه کنند.

تراب محمدی؛ معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم مساجد را کانون عبادت، محور فعالیت‌های اسلامی و سیاسی، کانون تعلیم و تربیت، مرکز دادخواهی و قضاوت، پایگاه نظامی و تعاون اجتماعی دانست و افزود: در مساجد در تراز انقلاب اسلامی، مساجد باید محور وحدت و یکپارچگی باشند و جوانان در مساجد تربیت شوند. 

به گفته شفیعی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی یکهزار و ۴۵۰ کانون شهری و روستایی در مساجد استان فعال است.

در این مراسم از ۳۸ نفر از مدیران مسئول، فعالان فرهنگی و استادان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و نیز روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی برتر شهرستان‌های استان در ارائه خدمات به این کانون‌ها قدردانی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار