خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در آیین روز درختکاری با اشاره به عزم همه دست اندرکاران به ویژه در منابع طبیعی، بسیج و استانداری برای کاشت ۵ میلیون اصله نهال در خوزستان گفت:حرکت آغاز شده و گام اول را در ۸ اسفند ماه شروع کردیم و امروز نیز گام دوم برداشته شد
کد خبر: ۹۵۸۴۱۱۲
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در آیین کاشت نهال در خوزستان به مناسبت روز درختکاری گفت: در استان ما با توجه به ظرفیت‌های متعدد کارهای خوبی صورت می‌پذیرد؛ یکی از آنها درختکاری است که برای محیط زیست، حیات انسان، بارندگی، حفظ سرمایه خاک و درآمد زایی مناسب است.

 

او با تاکید بر توسعه فضای سبز در خوزستان، افزود: عزم همه دست اندرکاران به ویژه در منابع طبیعی، بسیج و استانداری راسخ است تا ۵ میلیون اصله نهال در خوزستان کاشت شود.

 

سردار حسن شاهوار پور بیان کرد: حرکت آغاز شده و گام اول را در ۸ اسفند ماه شروع کردیم و امروز نیز گام دوم برداشته شد تا داوطلبینی که به دنبال تلطیف کردن و سر و سامان دادن به محیط زیست هستند حاضر شوند.

 

او ادامه داد: ۲۴ هزار اصله درخت با نام ۲۴ هزار شهید استان خوزستان در باغی مزین به نام شهدا کاشت می‌شوند که بخش قابل توجهی از آن درخت نخل است.

 

به گفته سرتیپ پاسدار شاهوار پور تاکنون ۶ هزار اصله نهال درخت در این محل غرس شده و این کار نیز در سراسر استان ادامه دارد.

 

او از توافق با منابع طبیعی خبر داد که با پای کار آمدن بسیج و سایر دستگاه‌ها می توان خوزستان را به «گلستان یا باغ بزرگ» تبدیل کرد.

 

سرتیپ‌ پاسدار شاهوار پور با یادآوری این مسئله که ما همواره نسبت به جنگل‌های شمال غبطه می‌خوریم، گفت: می‌شود همان جنگل‌ها را در خوزستان نیز به وجود آورد همانطور که برخی مناطق در استان زمانی محل برخاستن ریزگردها بودند اما حالا مهار شدند.

 

او با بیان اینکه شن زار های اطراف جاده اهواز_حمیدیه گذرگاه بادهای غربی است، گفت: با کاشت نهال در این مناطق علاوه بر تلطیف هوا، فضا و هوای اهواز نیز دگرگون خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار