خبرهای داغ:

دورترین نقطه دزفول صاحب خانه بهداشت شد

رییس مرکز بهداشت دزفول گفت: خانه بهداشت دورک در منطقه دره کاید به عنوان دورترین و سخت گذرترین خانه بهداشت این شهرستان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۸۳۷۹۲
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمدعلی شفیعی نیا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران توسعه عدالت سلامت در کل شهرستان را از جمله اولویت‌ها و اهداف دانشگاه علوم پزشکی دزفول برشمرد و افزود: بهره برداری از خانه بهداشت دورک نقش موثری در تحقق عدالت در سلامت و دسترسی مردم مناطق محروم به خدمات بهداشتی درمانی دارد.

وی ادامه داد: این خانه بهداشت از واحدهای بهداشتی زیر مجموعه مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی باغچه بان بخش شهیون با ۲ بهورز آقا و خانم فعالیت و به جمعیت زیر پوشش خدمات سلامت ارائه می‌کند.

رییس مرکز بهداشت دزفول بیان کرد: ایجاد خانه بهداشت در منطقه دورک این امکان را فراهم می‌کند تا تیم سلامت مرکز خدمات‌ جامع سلامت شبانه روزی باغچه بان با انجام بازدید از این خانه بهداشت، خدمات بهداشتی و درمانی مانند ویزیت پزشک، مراقبت‌های مامایی و خدمات دارویی را موثرتر ارائه دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی دزفول در تلاش است تا امکان دسترسی دورترین نقاط شهرستان به خانه‌های بهداشت را تسهیل کند، افزود: افتتاح خانه بهداشت دورک از جمله این زیرساخت بهداشتی است که موجب تسهیل در دسترسی شهروندان ساکن در منطقه سخت گذر دره کاید از مراقبت‌های بهداشتی می‌شود.

به گزارش ایرنا، خانه بهداشتی دورک با زیربنای ۷۰ مترمربع و اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال در فاصله حدودی ۱۹۰ کلیومتری از مرکز شهرستان احداث شده است و به ۵۷۱ نفر از ۱۷ روستای پیرامونی خدماتی از جمله واکسیناسیون، مراقبت‌های مادران باردار، کودکان، غربالگری و مراقبت‌های بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، آموزش سلامت و ... به جمعیت این منطقه ارائه می‌دهد.

۲۶ طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی، دانشجویی و محرومیت زدایی از جمله ۶ خانه بهداشت همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی بهمن امسال با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دزفول به بهره برداری رسید.

خانه‌های بهداشت بنوت با مساحت ۱۱۵ مترمربع به ارزش ۱۴ میلیارد ریال، خانه بهداشت شهید کریمی با مساحت ۱۱۵ مترمربع به ارزش ۱۳ میلیارد ریال، خانه بهداشت انقلاب با ۸۵ مترمربع به ارزش ۱۱ میلیارد ریال، خانه بهداشت شهید مطهری با مساحت ۸۵ مترمربع و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار، خانه بهداشت شیرین آب با ۱۱۵ مترمربع مساحت و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار و خانه بهداشت انجیرک با ۸۵ مترمربع مساحت و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح‌هایی است که بهمن امسال توسط وزیر بهداشت در دزفول به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار