خبرهای داغ:
فتوحی گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری برای اولین بار در کشور درج مهر در شناسنامه صورت نمی گیرد.
کد خبر: ۹۵۸۲۹۲۷
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

قزوین_ به گزارش بسیج، حامد فتوحی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین بیان کرد: در بحث برخورد با تخلفات انتخابات هیاتی به نام هیات بررسی تبلیغات انتخاباتی شکل گرفت که نظارت بر تبلیغات نامزدها و همچنین استفاده از ظرفیت اموال و امکانات عمومی دولتی را در دستور کار خود قرار داد.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین به داشتن مدارک لازم برای حضور در شعب اخذ رای اشاره کرد و گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری برای اولین بار در کشور درج مهر در شناسنامه صورت نمی گیرد و مردم می توانند با در دست داشتن یکی از مدارک هویتی مانند کارت ملی یا شناسنامه، گذرنامه، گواهی رانندگی و یا کارت پایان خدمت به محل اخذ رای مراجعه کرده و به نامزد مورد نظر خود رای دهند، با این نکته که افراد دارای شناسنامه قدیمی حتما باید کارت ملی به همراه داشته باشند.

فتوحی بیان کرد: برابر قانون تمام شعب اخذ رای فردا از هشت صبح تا ساعت ۱۸ شروع به کار خواهند کرد و تمدید زمان انتخابات به عهده وزارت کشور است، اما حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای گرفتن آرا تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۱ اسفند ماه خواهد بود.

وی گفت: یک هزار و ۹۶ شعبه اخذ رای وجود دارد که ۱۷۱ شعبه در بویین زهرا، ۱۸۲ شعبه در تاکستان و ۷۴۳ شعبه در حوزه قزوین، آبیک و البرز قرار دارد و تمامی تمهیدات برای مواقع بحران و ضروریات لحاظ شده است.از این تعداد ۷۰۳ شعبه شهری و ۳۹۳ شعبه روستایی است که ارتباطات ما در روز اخذ رای بیش از ۹۹ درصد برخط خواهد بود.

فتوحی همچنین به تعداد شعب اخذ رای به تفکیک شهرستان ها اشاره کرد و گفت: ۵۰ شعبه قزوین، ۷۷ شعبه آبیک، ۲۵۶ شعبه البرز، ۱۸۲ شعبه تاکستان و ۱۱۸ شعبه بویین زهرا و ۵۳ شعبه در آوج شروع به کار خواهند کرد.

به گفته دبیر ستاد انتخابات استان قزوین از ابتدای فرایند انتخابات ۲۹ جلسه ستادی برگزار شده و فردا ۲۵ هزار نیروی انتخاباتی در شعب اخذ رای مشغول به کار خواهند شد، ضمن اینکه تمامی تمهیدات پشتیبانی و امنیتی لازم در شعب نیز صورت گرفته است.

فتوحی خاطرنشان کرد: در خصوص تعرفه های انتخاباتی نیز در هیچ شعبه ای از استان قزوین کمبودی وجود ندارد و به محض اینکه ۶۰ درصد تعرفه حوزه های اخذ رای مصرف شود، تعرفه های جدید برای آنها ارسال و اعزام خواهد شد.

این مسوول یادآور شد: از ۷۲ ساعت گذشته نیروهای مدیریت بحران اعزام شدند تا در روز انتخابات مساله وجود نداشته باشد و همچنین ۲ فروند بالگرد آماده شده و تمام امکانات پشتیبانی و لجستیکی در بحث بازگشایی راه های استان برنامه ریزی شد تا در نقاط صعب العبور بتوانیم در مواقع ضروری کارهای لازم را انجام دهیم.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین اظهار کرد: طبق دستور مقام عالی وزارت کشور و برای نخستین مرتبه کمیته سیاسی در استان تشکیل شد که از ابتدای شروع فرایند انتخاب ۱۷ نشست با احزاب و ۸۰ نشست با اقشار و گروه های مختلف برگزار شده است.

 فتوحی اظهار داشت: هم اکنون ۲۰۰ نامزد انتخاباتی در سه حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز، ۴۹ نامزد در حوزه بویین زهرا و آوج، ۲۲ نامزد در حوزه انتخابیه تاکستان به رقابت خواهند پرداخت.

وی در پایان افزود: هیچ رسانه و یا شخصی حق ندارد قبل از شمارش آرا بر اساس حدس و گمان یا ارتباط با افراد اخبار مربوط به تعداد آرا را منتشر کند که این امر باعث مشکلات خاصی خواهد بود و تخلفات به مرجع قضایی ارجاع خواهد شد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها